Reklama
Rozwiń

Praca szczególna: czy pracodawca może poprawić świadectwo pracy po upływie terminu 7 dni?

Pracodawca, który otrzymał wniosek o sprostowanie świadectwa pracy po upływie 7 dni od dnia jego wydania pracownikowi, musi to zrobić tylko wtedy, gdy nakaże mu to sąd. Dotyczy to również błędnego dokumentu poświadczającego pracę w szczególnych warunkach.

Publikacja: 05.07.2018 06:30

Praca szczególna: czy pracodawca może poprawić świadectwo pracy po upływie terminu 7 dni?

Foto: 123RF

- W wydanym przez zakład pracy w 1998 r. świadectwie pracy nie ma zapisu o pracy w warunkach szczególnych. W związku z tym ZUS odmówił przyznania byłemu pracownikowi wcześniejszej emerytury. Co można zrobić, żeby ZUS zaliczył ten okres jako pracę szczególną? – pyta czytelnik.

Nie ma przeszkód, aby pracodawca poprawił ten dokument, a właściwie wydał nowy i zniszczył stary, błędny. Jeśli tego nie zrobi, pracownik może wystąpić o sprostowanie do sądu pracy.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego