Jednak warto je podjąć, bo można zyskać realną szansę na szybki rozwój firmy i możliwość przeniesienia działalności na wyższy, biznesowy poziom.
Pierwszym krokiem musi być zawsze pomysł. Przy poszukiwaniu przełomowych idei należy mieć na uwadze, że produkt, który powstanie w wyniku projektu badawczego, z definicji ma przynieść zysk na przestrzeni 3–5 lat po jego zakończeniu. Ważne jest więc, by pomysł wynikał z potrzeb rynku i obszaru specjalizacji naszej firmy. Próba stworzenia produktu dla obszaru, w którym przedsiębiorstwo nie ma doświadczenia jest niezwykle trudna i prawie zawsze kończy się niepowodzeniem. Dlatego warto skupić się na rozwoju posiadanego potencjału i poszukać niezaadresowanej na rynku potrzeby. Gruntowna analiza tej potrzeby pozwala wykreować pomysł na nowy produkt, rozwiązanie czy usługę. To tutaj wszystko się zaczyna.