Granica wieku 65 lat w odniesieniu do pilotów w zarobkowym transporcie lotniczym jest ważna

Granica wieku 65 lat przewidziana w prawie Unii w odniesieniu do pilotów w zarobkowym transporcie lotniczym pasażerów, towarów lub poczty jest ważna – orzekł w środę Trybunał Sprawiedliwości UE.

Aktualizacja: 05.07.2017 12:18 Publikacja: 05.07.2017 10:42

Granica wieku 65 lat w odniesieniu do pilotów w zarobkowym transporcie lotniczym jest ważna

Foto: Fotolia

Werner Fries był zatrudniony przez spółkę Lufthansa w charakterze pilota dowódcy i instruktora. Od końca października 2013 r. Lufthansa już go nie zatrudniała z tego powodu, że osiągnął granicę wieku 65 lat przewidzianą w prawie Unii w sposób wiążący dla pilotów w zarobkowym transporcie lotniczym.

Pilot wystąpił z żądaniem zasądzenia od spółki zapłaty wynagrodzenia przysługującego mu za listopad i grudzień 2013 r. Jego umowa o pracę wygasła bowiem dopiero z końcem grudnia 2013 r. Ponadto dysponował on w okresie dwóch miesięcy zwolnienia swoją licencją pilota liniowego oraz kwalifikacjami instruktora i egzaminatora. Jego zdaniem granica 65 lat stanowi dyskryminację ze względu na wiek i narusza wolność wyboru zawodu (jest niezgodna z Kartą praw podstawowych Unii Europejskiej).

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama