Reklama

Czy zakładowe regulaminy pracy i wynagradzania obowiązują po zmniejszeniu zatrudnienia?

Pracodawca, który zatrudnia mniej niż 50 osób, może zrezygnować z obowiązujących go regulaminów pracy i wynagradzania, zachowując procedurę wprowadzania tych aktów wewnątrzzakładowych.

Publikacja: 30.03.2017 06:49

Czy zakładowe regulaminy pracy i wynagradzania obowiązują po zmniejszeniu zatrudnienia?

Foto: Adobe Stock

- Zatrudniamy 35 pracowników. Do tej pory mieliśmy regulamin pracy i wynagradzania. Czy po niedawnych zmianach nadal obowiązują, mimo stanu zatrudnienia poniżej 50 osób? Jeżeli tak, to czy można i jak z nich zrezygnować? – pyta czytelnik.

Mimo zmiany „progów" zobowiązujących do wydawania regulaminów, oba regulaminy nadal obowiązują. Ewentualnej rezygnacji z nich można dokonać z zachowaniem procedury takiej, jak przy ich wprowadzaniu. Konsekwencją uchylenia regulaminów będzie jednak konieczność wydania obwieszczenia dotyczącego czasu pracy, jak również zmiany (uzupełnienia) indywidualnych informacji o warunkach zatrudnienia.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama