Czy zakładowe regulaminy pracy i wynagradzania obowiązują po zmniejszeniu zatrudnienia?

Pracodawca, który zatrudnia mniej niż 50 osób, może zrezygnować z obowiązujących go regulaminów pracy i wynagradzania, zachowując procedurę wprowadzania tych aktów wewnątrzzakładowych.

Publikacja: 30.03.2017 06:49

Czy zakładowe regulaminy pracy i wynagradzania obowiązują po zmniejszeniu zatrudnienia?

Foto: Adobe Stock

- Zatrudniamy 35 pracowników. Do tej pory mieliśmy regulamin pracy i wynagradzania. Czy po niedawnych zmianach nadal obowiązują, mimo stanu zatrudnienia poniżej 50 osób? Jeżeli tak, to czy można i jak z nich zrezygnować? – pyta czytelnik.

Mimo zmiany „progów" zobowiązujących do wydawania regulaminów, oba regulaminy nadal obowiązują. Ewentualnej rezygnacji z nich można dokonać z zachowaniem procedury takiej, jak przy ich wprowadzaniu. Konsekwencją uchylenia regulaminów będzie jednak konieczność wydania obwieszczenia dotyczącego czasu pracy, jak również zmiany (uzupełnienia) indywidualnych informacji o warunkach zatrudnienia.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń