Przetwarzanie danych osobowych - kryteria profilowania

Przedsiębiorcy powinni jasno określić cele, dla których profilują albo planują profilować i jaki zakres danych poddawany jest analizie i ustalić kryteria, zgodnie z którymi różne osoby będą profilowane. Jest to niezbędne, aby zgodnie z nowymi wymogami udzielić im jasnych i rzetelnych informacji o ich profilowaniu.

Publikacja: 24.03.2017 01:00

Przetwarzanie danych osobowych - kryteria profilowania

Foto: 123RF

Temat profilowania zagościł w dyskusji publicznej i w ostatnich latach niezmiennie budzi emocje. Przedsiębiorcy działający w sieci chcieliby wykorzystać jak najwięcej danych osobowych w celu zapewnienia efektywności biznesowej, zwłaszcza w odniesieniu do marketingu bezpośredniego. Inni obawiają się potencjalnych zagrożeń, jakie może nieść np.: przewidywanie zachowań i preferencji użytkowników, które stanowi istotę praktycznego wykorzystania technik profilowania w Internecie. Jakie zmiany czekają nas więc w 2018 r.?

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście