Kierownik hurtowni ma do zwrotu pół miliona złotych straty - wyrok Sądu Najwyższego

Wydawanie towarów klientowi zadłużonemu ponad miarę można uznać za winę umyślną pracownika – uznał Sąd Najwyższy.

Publikacja: 03.03.2017 06:40

Kierownik hurtowni ma do zwrotu pół miliona złotych straty - wyrok Sądu Najwyższego

Foto: www.sxc.hu

Kierownik oddziału ogólnopolskiej hurtowni elektroniki wydawał, wbrew wewnętrznym przepisom obowiązującym w spółce, jednemu z dotychczasowych najlepszych klientów towary pomimo wyczerpania kwoty 600 tys. zł kredytu kupieckiego.

Przez pół roku kierownik ukrywał ten fakt przed władzami spółki, mając nadzieję, że zadłużony kontrahent wyjdzie z dołka i spłaci wszystkie zaległości. Tak się jednak nie stało. Ponadto po przeprowadzeniu w hurtowni audytu i inwentaryzacji okazało się, że poza kredytem kupieckim kontrahent ma do zapłaty kolejne prawie 500 tys. zł za towary wydane mu poza oficjalnymi rejestrami.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku