Reklama
Rozwiń

Państwowa Inspekcja Pracy uruchomiła zdalne kontrole

Tam, gdzie się da, Państwowa Inspekcja Pracy na odległość zbada dokumentację. Ale tylko za zgodą pracodawcy.

Aktualizacja: 03.02.2021 18:22 Publikacja: 03.02.2021 07:32

Państwowa Inspekcja Pracy uruchomiła zdalne kontrole

Foto: Adobe Stock

PIP od 25 stycznia uruchomiła zdalne kontrole. Mają się odbywać za pośrednictwem tradycyjnej poczty lub komunikacji elektronicznej, z wykorzystaniem platformy ePUAP, maili służbowych czy wideokonferencjih. Tak też inspektor skontaktuje się z osobą, którą zechce przesłuchać.

– Kontrole zdalne będą przeprowadzane tylko za zgodą pracodawcy – mówi Jarosław Leśniewski, zastępca głównego inspektora pracy. – Inspektor pracy przedstawi żądanie okazania dokumentów niezbędnych do wyjaśnienia sprawy. Mogą to być kopie papierowe poświadczone za zgodność i dokumenty udostępnione w formie elektronicznej. Jeśli pracodawca odmówi zgody, inspektor zaplanuje i przeprowadzi kontrolę bezpośrednią. Przedsiębiorca nie będzie gorzej traktowany.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego