Reklama
Rozwiń

Przewoźnicy mogą stracić kierowców, którzy jeżdżą po UE jako delegowani

Kierowcy zawodowi jeżdżą po niemieckich drogach jako delegowani ponad dwa lata. To więcej, niż pozwala Unia.

Publikacja: 27.01.2017 08:37

Przewoźnicy mogą stracić kierowców, którzy jeżdżą po UE jako delegowani

Foto: Bloomberg

Coraz więcej unijnych państw wprowadza bariery dla polskich pracowników. Zaczęło się od Niemiec, w których od 1 stycznia 2015 r. obowiązuje tzw. ustawa Milog wycelowana w zagranicznych przewoźników operujących na niemieckim rynku.

W efekcie od ponad dwóch lat polscy kierowcy jeżdżący po tamtejszych drogach są traktowani jako pracownicy delegowani, którzy muszą mieć formularz A1 – potwierdzenie, że są ubezpieczeni w Polsce i nie muszą opłacać składek na ubezpieczenia społeczne w Niemczech. Problem polega na tym, że unijne przepisy (rozporządzenie 883/04 i 987/09) pozwalają na takie przywileje przez maksymalnie 24 miesiące. Ten termin minął więc 1 stycznia 2017 r. Wszystko zależy teraz od niemieckich władz. Polskie firmy działające w branży transportowej szukały w środę wyjścia z sytuacji w czasie forum współpracy z ZUS – debaty na temat przepisów o delegowaniu zorganizowanej przez centralę Zakładu.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama