Zamówienia publiczne: nierealny okres gwarancji to czyn nieuczciwej konkurencji

Zaoferowanie bardzo długiego okresu gwarancji, który jednocześnie stanowi jedno z kryteriów oceny ofert, może w realiach konkretnego postępowania zostać uznane za zachowanie będące czynem nieuczciwej konkurencji.

Publikacja: 30.08.2016 05:40

Zamówienia publiczne: nierealny okres gwarancji to czyn nieuczciwej konkurencji

Foto: 123RF

Długość okresu gwarancji jakości stanowi w ostatnich latach jedno z najczęściej stosowanych pozacenowych kryteriów oceny ofert w postępowaniach przetargowych. Często jest zresztą jedynym, obok ceny, kryterium oceny ofert, choć jednocześnie rzadko bywa tym, które przesądza o wyniku postępowania. Zamawiający zwykle przypisują mu bowiem znacznie mniejszą wagę niż kryterium cenowemu, a ponadto stosują swego rodzaju „widełki", wskazując przykładowo minimalny i maksymalny okres gwarancji, względnie wskazując, że na potrzeby punktacji będą przyjmowali daną długość gwarancji jako maksymalną (nawet jeśli dany wykonawca zaoferuje jeszcze dłuższy okres).

Pozostało 91% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy