Reprezentacja spółki: pracownika trzeba poinformować o procedurach wewnętrznych

W stosunkach pracy sposób reprezentowania spółki może odmiennie regulować zakładowy akt, a nawet utrwalona praktyka jednoosobowego dokonywania czynności z zakresu prawa pracy przez wyznaczoną osobę.

Publikacja: 18.03.2016 05:10

Reprezentacja spółki: pracownika trzeba poinformować o procedurach wewnętrznych

Foto: 123RF

Pracodawcy bardzo często stosują w swych zakładach różnorodne procedury regulujące zasady postępowania w określonych sytuacjach. Część z nich ma charakter obowiązkowy, gdyż są one niezbędnym elementem regulaminu pracy bądź układu zbiorowego. Odnosi się to np. do zasad przebywania pracowników na terenie zakładu pracy w czasie pracy i po jej zakończeniu, wyposażenia pracowników w narzędzia i materiały, sposobu potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności w pracy czy też usprawiedliwiania nieobecności (art. 1041 kodeksu pracy). Pracodawcy coraz częściej jednak decydują się na wprowadzanie także dodatkowych procedur, które – co prawda – nie są wyraźnie nakazane przez przepisy prawa, jednakże znacznie ułatwiają organizowanie pracy i egzekwowanie pracowniczych obowiązków. Ustalając ich treść, pracodawcy powinni jednak pamiętać, iż nie mogą one być mniej korzystne dla pracowników od przepisów prawa pracy.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Prawo w firmie
„Sprawdzamy”. Zespół Rafała Brzoski przedstawił propozycje zmian prawnych
Prawo w firmie
Dostawa leków na innych i racjonalnych zasadach
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Materiał Promocyjny
Raportowanie zrównoważonego rozwoju - CSRD/ESRS w praktyce