Aktualizacja: 18.03.2016 05:10 Publikacja: 18.03.2016 05:10
Foto: 123RF
Pracodawcy bardzo często stosują w swych zakładach różnorodne procedury regulujące zasady postępowania w określonych sytuacjach. Część z nich ma charakter obowiązkowy, gdyż są one niezbędnym elementem regulaminu pracy bądź układu zbiorowego. Odnosi się to np. do zasad przebywania pracowników na terenie zakładu pracy w czasie pracy i po jej zakończeniu, wyposażenia pracowników w narzędzia i materiały, sposobu potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności w pracy czy też usprawiedliwiania nieobecności (art. 1041 kodeksu pracy). Pracodawcy coraz częściej jednak decydują się na wprowadzanie także dodatkowych procedur, które – co prawda – nie są wyraźnie nakazane przez przepisy prawa, jednakże znacznie ułatwiają organizowanie pracy i egzekwowanie pracowniczych obowiązków. Ustalając ich treść, pracodawcy powinni jednak pamiętać, iż nie mogą one być mniej korzystne dla pracowników od przepisów prawa pracy.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas