Reklama
Rozwiń

Uczucia w pracy między pracownikami poza kontrolą pracodawcy

Przełożony może co do zasady interweniować dopiero wtedy, gdy prywatna relacja, bliska więź między pracownikami wpływa na ich obowiązki służbowe czy atmosferę w pracy. Niewykluczone że nawet zwolni takie osoby.

Publikacja: 10.03.2016 04:00

Uczucia w pracy między pracownikami poza kontrolą pracodawcy

Foto: Fotorzepa, Filip Frydrykiewicz

W pracy spędzamy dużo czasu, a co za tym idzie, firma często staje się miejscem nawiązywania nowych znajomości, przyjaźni czy budowania związków. Bliskie relacje między zatrudnionymi mogą przekładać się na pracę, jej efektywność, atmosferę w zespole, wyniki firmy. Niektórzy szefowie starają się tę sferę regulować, np. wprowadzając obowiązek informowania zatrudniającego o relacji z kolegą lub koleżanką z zespołu. W większości przypadków prawo nie daje jednak ku temu żadnej podstawy, a wkraczanie w sferę prywatną podwładnego może skutkować nieprzyjemnymi konsekwencjami.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego