Uczucia w pracy między pracownikami poza kontrolą pracodawcy

Przełożony może co do zasady interweniować dopiero wtedy, gdy prywatna relacja, bliska więź między pracownikami wpływa na ich obowiązki służbowe czy atmosferę w pracy. Niewykluczone że nawet zwolni takie osoby.

Publikacja: 10.03.2016 04:00

Uczucia w pracy między pracownikami poza kontrolą pracodawcy

Foto: Fotorzepa, Filip Frydrykiewicz

W pracy spędzamy dużo czasu, a co za tym idzie, firma często staje się miejscem nawiązywania nowych znajomości, przyjaźni czy budowania związków. Bliskie relacje między zatrudnionymi mogą przekładać się na pracę, jej efektywność, atmosferę w zespole, wyniki firmy. Niektórzy szefowie starają się tę sferę regulować, np. wprowadzając obowiązek informowania zatrudniającego o relacji z kolegą lub koleżanką z zespołu. W większości przypadków prawo nie daje jednak ku temu żadnej podstawy, a wkraczanie w sferę prywatną podwładnego może skutkować nieprzyjemnymi konsekwencjami.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem