Jednorazowe zdarzenie to nie mobbing

Działania mobbingowe muszą być na tyle intensywne i naganne, że u pracownika przyczynią się do poczucia silnego zastraszenia i beznadziejności sytuacji. Nie wystarczą tu jednak jego subiektywne odczucia o dręczeniu.

Publikacja: 27.02.2016 07:36

Jednorazowe zdarzenie to nie mobbing

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Zgodnie z art. 94 [3] § 1 kodeksu pracy pracodawca musi przeciwdziałać mobbingowi. Zjawisko to ustawodawca określił jako działania lub zachowania dotyczące pracownika lub skierowane przeciwko niemu, polegające na uporczywym i długotrwałym jego nękaniu lub zastraszaniu. To z kolei ma wywoływać u pracownika zaniżoną ocenę przydatności zawodowej, powodować lub mieć na celu jego poniżenie lub ośmieszenie, izolowanie go lub eliminację z zespołu współpracowników.

Kilka warunków

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama