Aktualizacja: 20.01.2016 09:07 Publikacja: 20.01.2016 09:07
Foto: 123RF
Ogłaszając przetarg na sprzątanie (biura i otoczenia budynku), zamawiający zastosował wyłącznie cenę. Zgodnie z przepisami, które weszły w życie w 2014 r., kryterium to może być zastosowane jako jedyne, jeśli przedmiot zamówienia jest powszechnie dostępny i ma ustalone standardy jakościowe.
Tak też ocenił sytuację zamawiający. Organizacja branżowa zakwestionowała jednak przetarg. Przekonywała Krajową Izbę Odwoławczą, że „zamawiający błędnie przyjął, jakoby usługa profesjonalnego utrzymania czystości była usługą prostą, o ustalonych standardach jakościowych". Podkreśliła, że technologię sprzątania musi określać poziom jakości usług wymagany przez zamawiającego. Im wyższy poziom, tym wyższa cena.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas