Reklama

Zabezpieczenie wykonania kontraktu budowlanego: gwarancja usunięcia wad czy voucher na pieniądze

Zamawiający może żądać od wykonawcy zabezpieczenia należytego wykonania umowy, które służy pokryciu ewentualnych przyszłych roszczeń zamawiającego wobec wykonawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.

Publikacja: 08.01.2016 06:15

Zabezpieczenie wykonania kontraktu budowlanego: gwarancja usunięcia wad czy voucher na pieniądze

Foto: 123RF

Na początek przywołam typową sytuację towarzyszącą realizacji kontraktu budowlanego zawartego w trybie ustawy – Prawo zamówień publicznych. Przedmiotem umowy jest wybudowanie obiektu użyteczności publicznej na rzecz zamawiającego z sektora publicznego. Obiekt zostaje zrealizowany w terminie oraz odebrany stosownym protokołem odbioru końcowego. Od chwili podpisania protokołu kontrakt wchodzi w tzw. fazę gwarancyjną. Jeśli w tej fazie, która nierzadko trwa kilka lat, dojdzie do ujawnienia wad lub usterek wybudowanego obiektu, zamawiający wezwie wykonawcę do ich usunięcia w sposób przewidziany w kontrakcie. Jeśli wykonawca obowiązkowi temu uchybi, zamawiający skorzysta z zabezpieczenia usunięcia wad i usterek.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Prawo w firmie
Zaufanie w biznesie ma swoją cenę. Niestety, niezbyt wysoką
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama
Reklama