Aktualizacja: 23.12.2015 05:50 Publikacja: 23.12.2015 05:50
Foto: 123RF
Ustalanie przez przedsiębiorcę cen sprzedawanych produktów lub świadczonych usług stanowi istotny element walki konkurencyjnej. Niepewność co do tego, jakie ceny zastosują konkurenci oraz jak zachowają się w reakcji na podwyższenie lub obniżenie cen przez innego przedsiębiorcę, jest jednym z podstawowych mechanizmów rynkowych. Wysokość cen decyduje w dużym stopniu o powodzeniu strategii handlowej. W konsekwencji zdarzają się przypadki, gdy przedsiębiorcy próbują podejmować działania zmierzające do ograniczenia tej niepewności, porozumiewając się co do wysokości cen lub sposobów ich ustalania. Należy jednak pamiętać, iż tego rodzaju działania, jako sprzeczne z zasadami wolnej konkurencji, są zakazane przez prawo, a naruszenie tego zakazu spotyka się z bardzo surowymi karami finansowymi. Na straży przestrzegania przepisów stoi prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas