Reklama

Kodeks Usług Cyfrowych: Platformy zbyt duże, by poddać je regulacji?

Europejski jednolity rynek wymaga nowoczesnych ram prawnych, które zapewnią bezpieczeństwo użytkowników w Internecie i umożliwią rozwój innowacyjnych przedsiębiorstw cyfrowych. W celu zapewnienia jednolitego ustawodawstwa w tej dziedzinie na terenie całej Unii Europejskiej, Komisja Europejska pracuje nad projektem Kodeksu Usług Cyfrowych (Digital Services Act – DSA).

Publikacja: 23.11.2020 09:45

Kodeks Usług Cyfrowych: Platformy zbyt duże, by poddać je regulacji?

Foto: Adobe Stock

Widoczną i stałą cechą współczesnej legislacji jest zjawisko dekodyfikacji. Regulacje prawne stają się coraz bardziej rozproszone i fragmentaryczne, a zarazem obszerne, ze względu na mnogość czysto technicznych rozwiązań, jakie zawierają. Wydawać by się mogło, że oświeceniowy postulat kodyfikacji, jako ujęcia określonego obszaru życia społecznego w ramy zupełnego, spójnego i opartego na przejrzystej systematyzacji kodeksu, należy już bezpowrotnie przypisać do sfery historii prawa. Z tym większą uwagą należy się przyglądać unijnym działaniom prawodawczym, zorientowanym na stworzenie kodeksu szytego na miarę wyzwań i potrzeb epoki cyfrowej.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Prawo w firmie
Zaufanie w biznesie ma swoją cenę. Niestety, niezbyt wysoką
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama
Reklama