Aktualizacja: 27.10.2015 05:40 Publikacja: 27.10.2015 05:40
2 zdjęcia
ZobaczFoto: 123RF
– Czy i ewentualnie komu należy wydać świadectwo pracy zmarłego pracownika? – pyta czytelnik.
Jeżeli stosunek pracy wygaśnie wskutek śmierci podwładnego (art. 631 § 1 k.p.), na pracodawcy spoczywa obowiązek sporządzenia świadectwa pracy, a następnie włączenia go do akt osobowych zmarłego. Członek jego rodziny, a także inna osoba, pod warunkiem że jest jego spadkobiercą, może wystąpić do pracodawcy z wnioskiem o wydanie tego dokumentu. Dopuszcza to § 3 rozporządzenia ministra pracy i polityki socjalnej z 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas