Kto dostanie świadectwo pracy zmarłego

Po śmierci etatowca tylko najbliższa rodzina i spadkobiercy mogą żądać wydania i sprostowania jego świadectwa pracy. Ci drudzy muszą przedłożyć właściwe dokumenty.

Publikacja: 27.10.2015 05:40

Foto: 123RF

Czy i ewentualnie komu należy wydać świadectwo pracy zmarłego pracownika? – pyta czytelnik.

Jeżeli stosunek pracy wygaśnie wskutek śmierci podwładnego (art. 631 § 1 k.p.), na pracodawcy spoczywa obowiązek sporządzenia świadectwa pracy, a następnie włączenia go do akt osobowych zmarłego. Członek jego rodziny, a także inna osoba, pod warunkiem że jest jego spadkobiercą, może wystąpić do pracodawcy z wnioskiem o wydanie tego dokumentu. Dopuszcza to § 3 rozporządzenia ministra pracy i polityki socjalnej z 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku