Fikcyjne zakupy w internecie naruszają konkurencję

Sprzedawca internetowy może walczyć z konkurentem, który podszywa się pod klientów, by zamówić jego towar, a później za niego nie płaci.

Publikacja: 07.05.2015 07:32

Fikcyjne zakupy w internecie naruszają konkurencję

Foto: www.sxc.hu

Mniejsi sprzedawcy internetowi nie mają łatwego życia. Szczególnie gdy narażą się konkurencji, która chce wygryźć ich z rynku. I niekiedy udaje klientów, by na podstawie fikcyjnych danych kupić np. duże ilości drogiego towaru tylko po to, żeby uprzykrzyć życie konkurentowi i narazić go na koszty.

Zamówienie do nikogo nie dociera i nikt za nie nie płaci. Wraca do sprzedawcy, który ponosi koszty wysyłki czy obsługi na portalach aukcyjnych. Niełatwo walczyć z takim procederem, ale jest to możliwe.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Dostawa leków na innych i racjonalnych zasadach
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?