Reklama
Rozwiń

Skuteczność zawarcia umowy przez telefon

Jeżeli przedsiębiorca proponuje zawarcie umowy przez telefon, to ma obowiązek potwierdzić jej treść utrwaloną na trwałym nośniku. Z obowiązku tego nie zwalnia go to, że to klient inicjuje takie negocjacje.

Publikacja: 03.04.2015 05:00

Skuteczność zawarcia umowy przez telefon

Foto: www.sxc.hu

Umowy zawierane przez telefon należą do specyficznego rodzaju umów – tzw. umów zawieranych na odległość. I jako takie podlegają szczególnym przepisom. Przedsiębiorca, który w ten sposób zorganizował swoją działalność, musi spełnić szereg obowiązków, aby umowa taka doszła do skutku i była skuteczna. Między innymi są to różnego rodzaju obowiązki informacyjne. Ponadto, w przeciwieństwie do przedsiębiorcy, który prowadzi tradycyjną placówkę handlową, musi się liczyć z możliwością odstąpienia od umowy przez konsumenta. Ten ma na to 14 dni, a firma musi go o tym prawie poinformować i wskazać wyjątki, w których uprawnienie to może utracić (np. w wyniku jego zgody na rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem wskazanego terminu). Wspomniane obowiązki łączą się także z koniecznością utrwalenia wynegocjowanych warunków kontraktu na piśmie lub na innym trwałym nośniku.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego