Reklama

Skuteczność zawarcia umowy przez telefon

Jeżeli przedsiębiorca proponuje zawarcie umowy przez telefon, to ma obowiązek potwierdzić jej treść utrwaloną na trwałym nośniku. Z obowiązku tego nie zwalnia go to, że to klient inicjuje takie negocjacje.

Publikacja: 03.04.2015 05:00

Skuteczność zawarcia umowy przez telefon

Foto: www.sxc.hu

Umowy zawierane przez telefon należą do specyficznego rodzaju umów – tzw. umów zawieranych na odległość. I jako takie podlegają szczególnym przepisom. Przedsiębiorca, który w ten sposób zorganizował swoją działalność, musi spełnić szereg obowiązków, aby umowa taka doszła do skutku i była skuteczna. Między innymi są to różnego rodzaju obowiązki informacyjne. Ponadto, w przeciwieństwie do przedsiębiorcy, który prowadzi tradycyjną placówkę handlową, musi się liczyć z możliwością odstąpienia od umowy przez konsumenta. Ten ma na to 14 dni, a firma musi go o tym prawie poinformować i wskazać wyjątki, w których uprawnienie to może utracić (np. w wyniku jego zgody na rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem wskazanego terminu). Wspomniane obowiązki łączą się także z koniecznością utrwalenia wynegocjowanych warunków kontraktu na piśmie lub na innym trwałym nośniku.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Reklama
Reklama
Reklama