Skuteczność zawarcia umowy przez telefon

Jeżeli przedsiębiorca proponuje zawarcie umowy przez telefon, to ma obowiązek potwierdzić jej treść utrwaloną na trwałym nośniku. Z obowiązku tego nie zwalnia go to, że to klient inicjuje takie negocjacje.

Publikacja: 03.04.2015 05:00

Skuteczność zawarcia umowy przez telefon

Foto: www.sxc.hu

Umowy zawierane przez telefon należą do specyficznego rodzaju umów – tzw. umów zawieranych na odległość. I jako takie podlegają szczególnym przepisom. Przedsiębiorca, który w ten sposób zorganizował swoją działalność, musi spełnić szereg obowiązków, aby umowa taka doszła do skutku i była skuteczna. Między innymi są to różnego rodzaju obowiązki informacyjne. Ponadto, w przeciwieństwie do przedsiębiorcy, który prowadzi tradycyjną placówkę handlową, musi się liczyć z możliwością odstąpienia od umowy przez konsumenta. Ten ma na to 14 dni, a firma musi go o tym prawie poinformować i wskazać wyjątki, w których uprawnienie to może utracić (np. w wyniku jego zgody na rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem wskazanego terminu). Wspomniane obowiązki łączą się także z koniecznością utrwalenia wynegocjowanych warunków kontraktu na piśmie lub na innym trwałym nośniku.

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska