Aktualizacja: 03.04.2015 05:00 Publikacja: 03.04.2015 05:00
Foto: www.sxc.hu
Umowy zawierane przez telefon należą do specyficznego rodzaju umów – tzw. umów zawieranych na odległość. I jako takie podlegają szczególnym przepisom. Przedsiębiorca, który w ten sposób zorganizował swoją działalność, musi spełnić szereg obowiązków, aby umowa taka doszła do skutku i była skuteczna. Między innymi są to różnego rodzaju obowiązki informacyjne. Ponadto, w przeciwieństwie do przedsiębiorcy, który prowadzi tradycyjną placówkę handlową, musi się liczyć z możliwością odstąpienia od umowy przez konsumenta. Ten ma na to 14 dni, a firma musi go o tym prawie poinformować i wskazać wyjątki, w których uprawnienie to może utracić (np. w wyniku jego zgody na rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem wskazanego terminu). Wspomniane obowiązki łączą się także z koniecznością utrwalenia wynegocjowanych warunków kontraktu na piśmie lub na innym trwałym nośniku.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas