Aktualizacja: 24.01.2015 09:12 Publikacja: 23.01.2015 23:01
W Polsce jest zarejestrowanych 19 mln samochodów osobowych, które każdego roku mają 2 mln zdarzeń komunikacyjnych
Foto: Fotorzepa, Robert Przybylski
Według danych GUS na koniec 2013 roku w Polsce było zarejestrowanych ponad 19 mln samochodów osobowych. Każdego roku do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego spływają dane o blisko 2 milionach zdarzeń komunikacyjnych, które wymagają wypłat z firm ubezpieczeniowych. Zatem jak wybrać ubezpieczenie?
Członkini Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych Wioletta Wojcieszek podkreśla, że podstawowym obszarem kosztowym w ubezpieczeniach komunikacyjnych jest wielkość płaconych składek. – Elementy, które należy brać pod uwagę, aby wpłynąć na ich wysokość, to: zakres terytorialny ochrony, rozszerzenia specjalne w AC, ilość i rodzaje wymaganych zabezpieczeń przeciwkradzieżowych, koszty związane bezpośrednio z naprawami pojazdów (tj. sposób kalkulacji kosztów naprawy, dobór sieci serwisów naprawczych, uproszczone procedury szkód), terminy płatności składek oraz pośrednie koszty związane z wypłaconymi odszkodowaniami – wymienia Wojcieszek.
Mijający rok przyniósł kilka ciekawych ustaw i kilka szkodliwych z punktu widzenia przedsiębiorców. Wciąż brak jest zdecydowanych reform probiznesowych – wynika z raportu firmy Grant Thornton, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.
Autorzy „Rzeczpospolitej” zdominowali podium XII edycji konkursu Urzędu Patentowego na informację medialną o tematyce własności intelektualnej, w tym przemysłowej.
Podwykonawstwo całości zamówienia w prawie zamówień publicznych nie jest dopuszczalne - powierzyć można wykonanie części zamówienia. A co mówi orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej.
EUDR obejmuje siedem odnośnych towarów, których produkcja, w ocenie ustawodawcy unijnego, w największym stopniu przyczynia się do wylesiania i degradacji lasów - soję, kawę, kakao, bydło, palmę olejową, drewno i kauczuk.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Polska znalazła się wśród czterech państw, które Komisja Europejska pozwała do Trybunału Sprawiedliwości w związku z niewdrożeniem drugiego filaru globalnej reformy podatkowej.
Nadejście nowego roku to często czas postanowień. Mogą one dotyczyć różnych obszarów naszego życia, choć z ich realizacją… bywa różnie. Warto więc skupić się na takich, które są dość proste w wykonaniu i jednocześnie przyniosą nam wymierne korzyści, wygodę i spokój. Pomoże w tym aplikacja PeoPay Banku Pekao S.A. z którą można ćwiczyć dobre nawyki finansowe, uporządkować swój budżet i oszczędzić.
Rośnie znaczenie firmowych klientów na rynku aut używanych. Kilkuletnie samochody, także z segmentu premium, są po prostu tańsze niż nowe.
Można będzie wykonywać krajowy i międzynarodowy transport drogowy rzeczy pojazdem najmowanym, jeśli jest on zarejestrowany lub dopuszczony do ruchu w innym państwie członkowskim.
Przewoźnika nie można jednocześnie karać za nieuzupełnienie zgłoszenia SENT o numer lokalizatora i za niezapewnienie przekazywania aktualnych danych geolokalizacyjnych środka transportu nim objętego.
Najnowsza odsłona unijnej polityki klimatycznej została zdefiniowana przez program Europejskiego Zielonego Ładu. Wraz ze zwiększeniem tempa modernizacji energetyki wyznaczono również bardziej ambitne cele Unii Europejskiej mające zapewnić coraz większy udział biopaliw w przemyśle, szczególnie w transporcie.
Za brak rejestracji w systemie trzeba będzie zapłacić. W innych sprawach kontrolerzy na razie tylko pouczą – ale to nie zadowala przewoźników.
Znika viaTOLL, pozostaje tylko e-TOLL. A to oznacza nowe formy płatności. – To będzie katastrofa – oceniają przewoźnicy. Urzędnicy bronią nowych zasad.
Od piątku przewoźnicy mogą mieć nie lada kłopot.
Lawina kar, chaos na drogach i możliwy wysyp pozwów przewoźników – tak transportowcy widzą rzeczywistość po 1 października.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas