Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował raport z kontroli przeprowadzonych przez Inspekcję Handlową.

Nieprawidłowości wykryto u 124 spośród 338 skontrolowanych przedsiębiorców, co stanowi blisko 37 proc. To niejaka poprawa, gdyż w analogicznym badaniu w 2008 r. uchybień dopatrzono się u co drugiego drobnego usługodawcy.

Sprawdzano przedsiębiorców działających w branżach m.in.: fryzjerskiej, pralniczej, optycznej, zegarmistrzowskiej, motoryzacyjnej i fotograficznej. Najczęściej wytykanym błędem był brak cennika. W 43 placówkach nie było go w ogóle. Jeśli zaś już był, to nie zawsze taki, jakiego wymagają przepisy. Zdarzało się, że ceny podawano w widełkach od  do. Czasem nie informowano o cenach produktów sprzedawanych wraz z wykonywaną usługą (np. okularów).

Przepisy nakazują, by cennik był wywieszony w widocznym, ogólnodostępnym miejscu. Jeśli usługodawca sprzedaje też towary, to one także muszą być oznaczone ceną.

W wyniku kontroli nałożono łącznie 87 mandatów i wezwano przedsiębiorców do usunięcia nieprawidłowości.

Zobacz więcej w serwisie:

Dobra Firma

»

Firma

»

Kontrola w firmie