[b]Tak[/b]. Obowiązek przechowywania dokumentacji pracowników spoczywa na każdym pracodawcy. Dotyczy to również dokumentów związanych z wykonywaniem pracy w formie telepracy.
Teczki pracownicze zawierają ważne informacje o pracowniku, między innymi kiedy i w jakim zakresie korzystał z urlopów, ile zarabia, czy i kiedy korzystał ze zwolnień lekarskich. Takie informacje przedłożone będą w przypadku kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy, a także w razie sporu pracowniczego przed sądem pracy.
O tym, jak wyglądają i co powinny zawierać akta osobowe, mówią jasno rozporządzenia w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika.
Z wprowadzeniem, wykonywaniem i zaprzestaniem telepracy wiążą się następujące dokumenty: porozumienie zawierane między pracodawcą a zakładową (międzyzakładową) organizacją związkową, regulamin wprowadzenia telepracy, umowa o telepracę, obowiązkowa informacja o warunkach zatrudnienia telepracownika i jej zmiany, porozumienie pracodawcy i pracownika o przejściu na telepracę w trakcie zatrudnienia, wniosek o zaprzestanie wykonywania pracy w formie telepracy, umowa o wzajemnych obowiązkach pracodawcy i telepracownika, zmiany w umowie o telepracę, dokumenty związane z rozwiązaniem umowy.
[i]Podstawa prawna:
– [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=73963]rozporządzenie ministra pracy i polityki socjalnej z 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (DzU nr 62, poz.286 ze zm.)[/link][/i]