Zastąpi ono [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=B2B96EB02C33B37CEDD348F39D2BFF10?id=77076]rozporządzenie Rady Ministrów z 28 lipca 1998 r.[/link]

Nowa regulacja jest tylko trochę inna. Zniknie przepis zobowiązujący pracodawcę do przechowywania protokołu powypadkowego wraz z pozostałą dokumentacją powypadkową przez dziesięć lat. Nakaz ten znajdzie się w art. 234 § 31 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=A4C2581466DCABA8ED86DFA9BD350025?id=76037]kodeksu pracy[/link] (tak wynika z wchodzącej w życie 3 lipca ustawy z 22 maja 2009 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz o zmianie niektórych innych ustaw).

Dla pracodawców i pracowników wydanie nowego rozporządzenia nie oznacza więc zmiany procedury postępowania, gdy dojdzie do wypadku przy pracy. Nadal trzeba zabezpieczyć jego miejsce, powołać zespół powypadkowy i sporządzić protokół.

Resort uzasadnia wydanie nowego rozporządzenia zmianą treści upoważnienia ustawowego zawartego w art. 237 § 1 k.p. Ma wejść w życie po 14 dniach od ogłoszenia.