Reklama

Unijna dyrektywa o przejrzystości e-handlu - nowe obowiązki polskich przedsiębiorców

Za niespełna rok, kupując towar w sieci dowiemy się, czy zapłacono za jego ekspozycję w wynikach wyszukiwania. Informacja o tym ma być jasna i czytelna.

Aktualizacja: 03.07.2021 18:08 Publikacja: 03.07.2021 00:01

Unijna dyrektywa o przejrzystości e-handlu - nowe obowiązki polskich przedsiębiorców

Foto: AdobeStock

Zakupy w sieci robimy coraz częściej, a powodem tego jest nie tylko pandemia. Tak jest szybciej i wygodniej. Wystarczy wpisać do wyszukiwarki produkt czy usługę i pojawia się (zazwyczaj) długa lista ofert. Nie wiemy jednak, dlaczego jedne oferty pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania, a inne znacznie niżej. A przecież ta kolejność decyduje często o zakupie. Na nasze decyzje zakupowe wpływają również opinie pojawiające się w sieci. Nie możemy ich jednak zweryfikować, nie wiemy, kto jest ich autorem i czy są prawdziwe. Podobnie jest z „promocjami", które są nimi zazwyczaj tylko z nazwy.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama