Reklama
Rozwiń

Unijna dyrektywa o przejrzystości e-handlu - nowe obowiązki polskich przedsiębiorców

Za niespełna rok, kupując towar w sieci dowiemy się, czy zapłacono za jego ekspozycję w wynikach wyszukiwania. Informacja o tym ma być jasna i czytelna.

Aktualizacja: 03.07.2021 18:08 Publikacja: 03.07.2021 00:01

Unijna dyrektywa o przejrzystości e-handlu - nowe obowiązki polskich przedsiębiorców

Foto: AdobeStock

Zakupy w sieci robimy coraz częściej, a powodem tego jest nie tylko pandemia. Tak jest szybciej i wygodniej. Wystarczy wpisać do wyszukiwarki produkt czy usługę i pojawia się (zazwyczaj) długa lista ofert. Nie wiemy jednak, dlaczego jedne oferty pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania, a inne znacznie niżej. A przecież ta kolejność decyduje często o zakupie. Na nasze decyzje zakupowe wpływają również opinie pojawiające się w sieci. Nie możemy ich jednak zweryfikować, nie wiemy, kto jest ich autorem i czy są prawdziwe. Podobnie jest z „promocjami", które są nimi zazwyczaj tylko z nazwy.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego