Unijna dyrektywa o przejrzystości e-handlu - nowe obowiązki polskich przedsiębiorców

Za niespełna rok, kupując towar w sieci dowiemy się, czy zapłacono za jego ekspozycję w wynikach wyszukiwania. Informacja o tym ma być jasna i czytelna.

Aktualizacja: 03.07.2021 18:08 Publikacja: 03.07.2021 00:01

Unijna dyrektywa o przejrzystości e-handlu - nowe obowiązki polskich przedsiębiorców

Foto: AdobeStock

Zakupy w sieci robimy coraz częściej, a powodem tego jest nie tylko pandemia. Tak jest szybciej i wygodniej. Wystarczy wpisać do wyszukiwarki produkt czy usługę i pojawia się (zazwyczaj) długa lista ofert. Nie wiemy jednak, dlaczego jedne oferty pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania, a inne znacznie niżej. A przecież ta kolejność decyduje często o zakupie. Na nasze decyzje zakupowe wpływają również opinie pojawiające się w sieci. Nie możemy ich jednak zweryfikować, nie wiemy, kto jest ich autorem i czy są prawdziwe. Podobnie jest z „promocjami", które są nimi zazwyczaj tylko z nazwy.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń