Unijna dyrektywa o przejrzystości e-handlu - nowe obowiązki polskich przedsiębiorców

Za niespełna rok, kupując towar w sieci dowiemy się, czy zapłacono za jego ekspozycję w wynikach wyszukiwania. Informacja o tym ma być jasna i czytelna.

Aktualizacja: 03.07.2021 18:08 Publikacja: 03.07.2021 00:01

Unijna dyrektywa o przejrzystości e-handlu - nowe obowiązki polskich przedsiębiorców

Foto: AdobeStock

Zakupy w sieci robimy coraz częściej, a powodem tego jest nie tylko pandemia. Tak jest szybciej i wygodniej. Wystarczy wpisać do wyszukiwarki produkt czy usługę i pojawia się (zazwyczaj) długa lista ofert. Nie wiemy jednak, dlaczego jedne oferty pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania, a inne znacznie niżej. A przecież ta kolejność decyduje często o zakupie. Na nasze decyzje zakupowe wpływają również opinie pojawiające się w sieci. Nie możemy ich jednak zweryfikować, nie wiemy, kto jest ich autorem i czy są prawdziwe. Podobnie jest z „promocjami", które są nimi zazwyczaj tylko z nazwy.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki