Reklama

Interwencja uboczna - jako jeden ze sposobów na odzyskanie należności

Interwencja uboczna to instytucja przewidziana w art. 76 k.p.c. Umożliwia osobie trzeciej przystąpienie do już trwającego procesu po jednej ze stron. występując z interwencją, musimy przede wszystkim wykazać istnienie interesu prawnego. Jak wygląda to w praktyce?

Publikacja: 10.02.2021 11:05

Interwencja uboczna - jako jeden ze sposobów na odzyskanie należności

Foto: Adobe Stock

Definicja ustawowa interwencji ubocznej wskazuje, że: „Kto ma interes prawny w tym, aby sprawa została rozstrzygnięta na korzyść jednej ze stron, może w każdym stanie sprawy aż do zamknięcia rozprawy w drugiej instancji przystąpić do tej strony".

Kiedy więc osoba trzecia dowiaduje się, że pomiędzy dwiema stronami istnieje spór, na którego pozytywnym rozstrzygnięciu mu zależy, może zgłosić interwencję uboczną, sporządzaną w formie pisma procesowego. Interwencja ta często poprzedzona jest przypozwaniem, czyli zawiadomieniem o toczącym się postępowaniu i wezwaniem osoby trzeciej do wzięcia udziału w sprawie.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama