Błędy w aktach osobowych pracowników - jakie grożą kary

Wykroczeniem jest jedynie nieprowadzenie akt osobowych. Pracodawcy, który je prowadzi, nie grozi kara, chyba że robi to wyjątkowo niedbale, co jest równoznaczne z ich brakiem.

Publikacja: 21.03.2019 06:00

Błędy w aktach osobowych pracowników - jakie grożą kary

Foto: Fotolia.com

Od 1 stycznia 2019 r. wprowadzony został nowy sposób podziału akt osobowych. Do tej pory akta pracownicze składały się z trzech części, tj. A, B i C. Rozporządzenie ministra rodziny, pracy i polityki społecznej z 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (DzU poz. 2369) wprowadziło nową część D.

Zmieniony podział

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki