Kolor jako marka - jak przedsiębiorca może uzyskać monopol na konkretny kolor

Kolor jest uniwersalnym, prostym, ale silnie działającym na zmysły człowieka komunikatem. Pojedyncza barwa może charakteryzować się dla odbiorcy szczególnym znaczeniem czy symboliką. Ma więc zdolność stania się wiodącą siłą marketingową marki.

Publikacja: 24.08.2018 07:00

Kolor jako marka - jak przedsiębiorca może uzyskać monopol na konkretny kolor

Foto: Adobe Stock

Konsument zalewany jest setkami informacji reklamowych, za pomocą których przedsiębiorcy starają się do niego dotrzeć, nabywając np. usługę telekomunikacyjną, bez trudu rozpozna np. głęboki fiolet marki Play. Operator ten niedawno uzyskał prawo ochronne na znak towarowy – kolor per se (sam w sobie) fiolet w odcieniu RGB: 72/34/124, które daje mu wyłączność na używanie tej barwy dla usług łączności w zakresie telefonii komórkowej. Ten przykład doskonale oddaje jak ważne jest myślenie długofalowe i spójna, konsekwentna strategia marketingowa od początku prowadzonej działalności.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki