Reklama
Rozwiń

Utrata zaufania jako przyczyna rozwiązania umowy w wyroku SN

Pracownik musi uważać, by nie zmarnować zaufania prezesa przez krytykę odmowy podwyżki i niesubordynację w rozliczeniach finansowych.

Aktualizacja: 26.03.2018 08:31 Publikacja: 26.03.2018 07:45

Utrata zaufania jako przyczyna rozwiązania umowy w wyroku SN

Foto: Fotolia

Im wyżej w hierarchii firmy, tym większe znaczenie ma zaufanie do pracownika. To sedno wyroku Sądu Najwyższego – Izby Pracy.

Powód przez ponad dziesięć lat pracował w dużej firmie jako dyrektor finansowy, ale od pewnego czasu jego relacje z prezesem się psuły. Przyczyną wypowiedzenia mu umowy była utrata zaufania prezesa, po tym jak miał przekroczyć dopuszczalne granice krytyki jego decyzji o odmowie przyznania mu podwyżki, jak i innym menedżerom. Po drugie, wbrew wskazaniu prezesa kupił do swego służbowego bmw nie tylko opony, ale cały komplet kół. Po trzecie, wykupił szkolenie w Londynie (za 100 tys. zł). Choć spółka miała mu je pokryć tylko w 1/3, wystawił jednak wniosek o zwrot całej kwoty. Zwolniony menedżer domagał się przywrócenia do pracy na poprzednich warunkach i wynagrodzenia za czas pozostawania bez pracy. W trakcie procesu kwota roszczenia przekroczyła 2 mln zł.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama