Utrata zaufania jako przyczyna rozwiązania umowy w wyroku SN

Pracownik musi uważać, by nie zmarnować zaufania prezesa przez krytykę odmowy podwyżki i niesubordynację w rozliczeniach finansowych.

Aktualizacja: 26.03.2018 08:31 Publikacja: 26.03.2018 07:45

Utrata zaufania jako przyczyna rozwiązania umowy w wyroku SN

Foto: Fotolia

Im wyżej w hierarchii firmy, tym większe znaczenie ma zaufanie do pracownika. To sedno wyroku Sądu Najwyższego – Izby Pracy.

Powód przez ponad dziesięć lat pracował w dużej firmie jako dyrektor finansowy, ale od pewnego czasu jego relacje z prezesem się psuły. Przyczyną wypowiedzenia mu umowy była utrata zaufania prezesa, po tym jak miał przekroczyć dopuszczalne granice krytyki jego decyzji o odmowie przyznania mu podwyżki, jak i innym menedżerom. Po drugie, wbrew wskazaniu prezesa kupił do swego służbowego bmw nie tylko opony, ale cały komplet kół. Po trzecie, wykupił szkolenie w Londynie (za 100 tys. zł). Choć spółka miała mu je pokryć tylko w 1/3, wystawił jednak wniosek o zwrot całej kwoty. Zwolniony menedżer domagał się przywrócenia do pracy na poprzednich warunkach i wynagrodzenia za czas pozostawania bez pracy. W trakcie procesu kwota roszczenia przekroczyła 2 mln zł.

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity od Citibanku można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Prawo w firmie
Zmiany w załatwianiu spraw ze skarbówką. Chodzi o kontakt z pracownikami US
Materiał Promocyjny
Sieć T-Mobile Polska nagrodzona przez użytkowników w prestiżowym rankingu
Prawo w firmie
Sygnaliści. Jak będzie działał mechanizm zgłoszeń zewnętrznych