Od dłuższego czasu możemy obserwować wzmożoną aktywność firm świadczących usługi outsourcingowe. Na rynku powstaje coraz więcej nowych firm tego rodzaju, a już istniejące ze zwiększoną siłą promują się, próbując zdobyć większy udział w rynku. Te zachowania są odpowiedzią na potrzeby polskich przedsiębiorców, którzy coraz częściej decydują się na przekazanie pewnych czynności/zadań na zewnątrz firmy, tj. do podmiotów wyspecjalizowanych w świadczeniu tych konkretnych usług. Jakie usługi może outsourcować polski przedsiębiorca? Praktycznie wszystkie, poczynając od sprzątania, transportu, marketingu, poprzez szkolenia, logistykę, a kończąc na usługach prawnych, księgowych czy kadrowo-płacowych. Warto również wspomnieć dlaczego firmy decydują się na outsourcing. Odpowiedź jest bardzo prosta – dzięki współpracy z firmami outsourcingowymi przedsiębiorcy mogą skupić się na wykonywaniu swojej podstawowej działalności operacyjnej. Dodatkowo, outsourcing zwiększa wydajność oraz zwykle korzystnie wpływa na rentowność firmy.