Reklama
Rozwiń
Reklama

Słabe dane z rynku pracy, Mikołaj rzadziej rekrutował. Zła wróżba na 2025 r.?

Deklarowanego w badaniach wzrostu gotowości firm do zwiększania zatrudnienia w 2025 r. nie widać w listopadowych danych o ofertach pracy, także tej sezonowej.

Publikacja: 13.12.2024 05:46

Spadek liczy ofert pracy w listopadzie to zła prognoza na 2025 rok?

Spadek liczy ofert pracy w listopadzie to zła prognoza na 2025 rok?

Foto: Adobe Stock

Po jesiennym ożywieniu na portalach rekrutacyjnych w listopadzie nie było już śladu. Łączna liczba ofert opublikowanych na 50 największych portalach rekrutacyjnych zmalała do niespełna 230,6 tys., czyli niemal o jedną piątą, w porównaniu z październikiem tego roku i była też o ok. 1 proc. mniejsza niż w bardzo słabym listopadzie 2023 r. – wynika z raportu firmy doradczej Grant Thornton, który „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza.

Podobny trend widać także w udostępnionych „Rzeczpospolitej” danych agencji zatrudnienia Adecco Group, która – obok portali rekrutacyjnych – analizuje też oferty publikowane w mediach społecznościowych. Tam również widać w listopadzie 20-proc. spadek liczby ogłoszeń o pracy w ujęciu miesięcznym i 2-proc. – w skali roku.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Raporty ekonomiczne
W 2026 roku karuzela z przejęciami przyspieszy. Polskie firmy na celowniku
Raporty ekonomiczne
Polskie nieruchomości komercyjne kuszą kapitał. W coraz większym stopniu rodzimy
Raporty ekonomiczne
Przyszłość AI. Czy nadciąga zmierzch białych kołnierzyków?
Raporty ekonomiczne
Do morskiego wiatru możemy dopłacić miliardy
Raporty ekonomiczne
Marże banków w Polsce spadają. Ale wciąż są bardzo wysokie
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama