Aktualizacja: 07.09.2017 07:00 Publikacja: 07.09.2017 07:00
Foto: Fotolia.com
W zakresie ubezpieczeń społecznych obowiązuje szersza definicja pracownika niż wynikałoby to z przepisów kodeksu pracy. Stosownie do art. 8 ust. 2a ustawy z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (tekst jedn. DzU z 2016 r., poz. 963 ze zm.; dalej: ustawa) za pracownika uważa się także osobę, która wykonuje pracę na podstawie umowy zlecenia albo umowy o świadczenie usług, do której zgodnie z kodeksem cywilnym stosuje się przepisy dotyczące zlecenia, bądź też umowy o dzieło – jeżeli:
Ubezpieczenie w KRUS nie wlicza się do okresu prowadzenia działalności, od którego zależy prawo do małego ZUS Plus.
Odszkodowanie uzupełniające z tytułu szkody poniesionej w wyniku choroby zawodowej nie stanowi podstawy wymiaru...
Większość przedsiębiorców zapłaci w 2026 r. mniejszą składkę zdrowotną niż w 2025 r. Część jednak na zmianach st...
Rzecznik małych i średnich przedsiębiorców wystosowała apel w sprawie ustawy, wprowadzającej nowe zasady opłacan...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Co zrobić, jeśli przedsiębiorca wysłał deklaracje do ZUS i zapłacił składki zdrowotne, a później zmienił formę o...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas