Aktualizacja: 23.08.2021 11:46 Publikacja: 23.08.2021 09:52
Foto: Fotorzepa / Marta Bogacz
Analizę pytania warto poprzedzić odniesieniem się do stosownych regulacji prawnych ustawy z 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r. poz. 1170 ze zm.). I tak, przede wszystkim na uwagę zasługuje fakt, że każda gmina ma prawne podstawy do kształtowania wysokości stawek podatku od nieruchomości, co wynika z art. 5 ust. 1 ww. ustawy o podatkach i opłatach lokalnych. Przepis ten stanowi upoważnienie ustawowe dla rady gminy do określenia wysokości stawek ww. podatku od gruntów, budynków lub ich części oraz od budowli. Z kolei, w art. 3 ustawodawca określił katalog podatników ww. podatku wskazując, że są nimi osoby fizyczne, osoby prawne, jednostki organizacyjne, w tym spółki nieposiadające osobowości prawnej, będące:
Choć to rada gminy inicjuje założenie spółki komunalnej, późniejszy jej wpływ na działalność spółki jest ogranic...
Przepisy dają radnym uprawnienia informacyjne dotyczące spółek komunalnych. Czy to szansa na realną kontrolę i l...
Wynik rozpoznania zarzutu w sprawie egzekucji administracyjnej ma bezpośrednie przełożenie na badanie podstaw do...
Pozwolenia na budowę i konserwatorskie nie mogą zastąpić nakazu konserwatorskiego, bo udzielają one jedynie „pra...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Prawidłowość i jakość sporządzonej opinii oraz kompetencje merytoryczne, wykształcenie czy posiadanie wiedzy spe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas