Relacje między organami administracji publicznej w KPA

Do katalogu zasad ogólnych Kodeksu postępowania administracyjnego, w 2017 roku ustawodawca wprowadził zasadę współdziałania organów w toku postępowania. Jej celem jest dokładne wyjaśnienie stanu faktycznego i prawnego sprawy oraz podjęcie działań adekwatnych do jej realizacji.

Publikacja: 10.08.2020 17:30

Relacje między organami administracji publicznej w KPA

Foto: Adobe Stock

Dokonując nowelizacji Kodeksu postępowania administracyjnego (Kpa) ustawą z 7 kwietnia 2017 r., ustawodawca postanowił uregulować normatywnie także relacje pomiędzy organami administracyjnymi zarówno co do samego obowiązku współdziałania w załatwieniu sprawy, zakresu potencjalnej współpracy, jak i formy komunikacji pomiędzy nimi. W wyniku powyższych działań dość znacząco rozszerzono zakres pojęcia „współdziałanie organów" w art. 7b Kpa – wcześniej uregulowanego wyłącznie w art. 106 Kpa jako forma wyrażenia stanowiska w sprawie przez tzw. organ współdziałający – na każdą niezbędną do załatwienia sprawy formę współdziałania, wobec wszystkich organów będących w posiadaniu przydatnych informacji, dokonywanego przy użyciu środków adekwatnych do charakteru, okoliczności i stopnia złożoności sprawy.

Pozostało 93% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Administracja
Teresa Siudem: Czas na reformę służby publicznej
Administracja
Służba cywilna? Wysokie wymagania i nieadekwatne do nich zarobki
Administracja
Od czystej wody do zrównoważonej turystyki na Bałtyku
Administracja
Jak ustalić odszkodowanie za grunt wywłaszczany pod drogę?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Administracja
Gmina rozważa aport infrastruktury do spółki. Czy odliczy VAT?