Reklama
Rozwiń
Reklama

Przedsiębiorstwo energetyczne nie ma legitymacji by żądać stwierdzenia nieważności decyzji o zwrocie nieruchomości

Interes faktyczny nie daje legitymacji do żądania stwierdzenia nieważności decyzji o zwrocie wywłaszczonej działki – przypomniał niedawno przypomniał niedawno Naczelny Sąd Administracyjny.

Publikacja: 23.03.2020 15:45

Przedsiębiorstwo energetyczne nie ma legitymacji by żądać stwierdzenia nieważności decyzji o zwrocie nieruchomości

Foto: Adobe Stock

Przedsiębiorstwo energetyczne wystąpiło do wojewody o stwierdzenie nieważności prawomocnej decyzji o zwrocie wywłaszczonej nieruchomości. Przedmiotowa decyzja dotyczyła działki, która została wywłaszczona na podstawie art. 35 ustawy z 12 marca 1985 r. o zasadach i trybie wywłaszczania nieruchomości i następnie została zwrócona osobie fizycznej. Wywłaszczenie w tym wypadku polegało na zainstalowaniu na działce urządzeń technicznych służących do przesyłania energii elektrycznej. Istnienie takiej należącej do przedsiębiorstwa infrastruktury na zwróconej działce miało przesądzać o istnieniu interesu prawnego wnioskodawcy.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Czy pracownik samorządowy może odmówić wykonania "innej pracy"?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Administracja
Kiedy pracownik samorządowy może wykonywać inną pracę?
Administracja
Beneficjent to nie organ – zasady finansów publicznych kontra zwykły obywatel
Administracja
Czy gmina może „pożyczyć” środki z funduszu socjalnego?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Administracja
Na dzieci spoza gminy nie można nakładać dodatkowej opłaty
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama