Reklama

Fiskus negatywnie o odszkodowaniach dla klientów

Spółka nie zaliczy do podatkowych kosztów kar zapłaconych kontrahentom za nieprawidłowe wykonanie usługi.

Publikacja: 24.02.2022 14:30

Fiskus negatywnie o odszkodowaniach dla klientów

Foto: Adobe Stock

Fiskus nie zgadza się na rozliczenie w kosztach odszkodowań i kar za uszkodzenie przewożonego towaru bądź niedotrzymanie terminu umowy. Pokazuje to interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 18 lutego 2022 r. (nr 0111-KDIB2-1.4010.534.2021.1.AT).

Wystąpiła o nią spółka działająca w branży transportowej. Realizację usług zleca podwykonawcom. W trakcie przewozów towarów zdarzają się różne straty. Takie jak uszkodzenie bądź zniszczenie produktów przez przewoźnika, kradzież czy zawinione przez podwykonawcę opóźnienie. W takiej sytuacji kontrahent spółki może złożyć reklamację i wystąpić o odszkodowanie bądź karę umowną. A spółka zobowiązana jest do jego zapłaty. Z prawa przewozowego oraz konwencji CMR wynika bowiem, że mimo zlecenia usługi podwykonawcom to ona jest odpowiedzialna wobec kontrahenta za szkody.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Jakich formalności dopełnić zbywając przedsiębiorstwo spółki lub jego część?
Reklama
Reklama