Fiskus nie zgadza się na rozliczenie w kosztach odszkodowań i kar za uszkodzenie przewożonego towaru bądź niedotrzymanie terminu umowy. Pokazuje to interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 18 lutego 2022 r. (nr 0111-KDIB2-1.4010.534.2021.1.AT).
Wystąpiła o nią spółka działająca w branży transportowej. Realizację usług zleca podwykonawcom. W trakcie przewozów towarów zdarzają się różne straty. Takie jak uszkodzenie bądź zniszczenie produktów przez przewoźnika, kradzież czy zawinione przez podwykonawcę opóźnienie. W takiej sytuacji kontrahent spółki może złożyć reklamację i wystąpić o odszkodowanie bądź karę umowną. A spółka zobowiązana jest do jego zapłaty. Z prawa przewozowego oraz konwencji CMR wynika bowiem, że mimo zlecenia usługi podwykonawcom to ona jest odpowiedzialna wobec kontrahenta za szkody.