Aktualizacja: 16.06.2025 15:49 Publikacja: 24.02.2022 14:30
Foto: Adobe Stock
Fiskus nie zgadza się na rozliczenie w kosztach odszkodowań i kar za uszkodzenie przewożonego towaru bądź niedotrzymanie terminu umowy. Pokazuje to interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 18 lutego 2022 r. (nr 0111-KDIB2-1.4010.534.2021.1.AT).
Wystąpiła o nią spółka działająca w branży transportowej. Realizację usług zleca podwykonawcom. W trakcie przewozów towarów zdarzają się różne straty. Takie jak uszkodzenie bądź zniszczenie produktów przez przewoźnika, kradzież czy zawinione przez podwykonawcę opóźnienie. W takiej sytuacji kontrahent spółki może złożyć reklamację i wystąpić o odszkodowanie bądź karę umowną. A spółka zobowiązana jest do jego zapłaty. Z prawa przewozowego oraz konwencji CMR wynika bowiem, że mimo zlecenia usługi podwykonawcom to ona jest odpowiedzialna wobec kontrahenta za szkody.
Przedsiębiorcy od lat skarżą się na długotrwałe procedury w urzędach konsularnych i wojewódzkich związane z zatr...
1 czerwca 2025 roku weszły w życie nowe regulacje dotyczące zatrudniania cudzoziemców w Polsce. Ich celem jest u...
Spółki z o.o., których rok obrotowy pokrywa się z rokiem kalendarzowym z początkiem kwietnia weszły w okres spra...
Wynagrodzenie z tytułu wcześniejszego rozwiązania umowy najmu stanowi wydatek, który przedsiębiorca będzie mógł...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Ostateczny termin na zatwierdzenie sprawozdania dla większości fundacji rodzinnych mija 30 czerwca. Niezgłoszeni...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas