Fiskus negatywnie o odszkodowaniach dla klientów

Spółka nie zaliczy do podatkowych kosztów kar zapłaconych kontrahentom za nieprawidłowe wykonanie usługi.

Publikacja: 24.02.2022 14:30

Fiskus negatywnie o odszkodowaniach dla klientów

Foto: Adobe Stock

Fiskus nie zgadza się na rozliczenie w kosztach odszkodowań i kar za uszkodzenie przewożonego towaru bądź niedotrzymanie terminu umowy. Pokazuje to interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 18 lutego 2022 r. (nr 0111-KDIB2-1.4010.534.2021.1.AT).

Wystąpiła o nią spółka działająca w branży transportowej. Realizację usług zleca podwykonawcom. W trakcie przewozów towarów zdarzają się różne straty. Takie jak uszkodzenie bądź zniszczenie produktów przez przewoźnika, kradzież czy zawinione przez podwykonawcę opóźnienie. W takiej sytuacji kontrahent spółki może złożyć reklamację i wystąpić o odszkodowanie bądź karę umowną. A spółka zobowiązana jest do jego zapłaty. Z prawa przewozowego oraz konwencji CMR wynika bowiem, że mimo zlecenia usługi podwykonawcom to ona jest odpowiedzialna wobec kontrahenta za szkody.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Zatrudnianie cudzoziemców - nowe zasady
Biznes
Zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców – nowe przepisy już obowiązują
Biznes
Absolutorium dla władz spółki z ograniczoną odpowiedzialnością
Biznes
Czy wynagrodzenie za wcześniejsze rozwiązanie najmu można zaliczyć do kosztów?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Ostatni dzwonek na złożenie sprawozdania finansowego fundacji rodzinnej