Aktualizacja: 15.06.2025 04:55 Publikacja: 24.02.2022 14:30
Foto: Adobe Stock
Fiskus nie zgadza się na rozliczenie w kosztach odszkodowań i kar za uszkodzenie przewożonego towaru bądź niedotrzymanie terminu umowy. Pokazuje to interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 18 lutego 2022 r. (nr 0111-KDIB2-1.4010.534.2021.1.AT).
Wystąpiła o nią spółka działająca w branży transportowej. Realizację usług zleca podwykonawcom. W trakcie przewozów towarów zdarzają się różne straty. Takie jak uszkodzenie bądź zniszczenie produktów przez przewoźnika, kradzież czy zawinione przez podwykonawcę opóźnienie. W takiej sytuacji kontrahent spółki może złożyć reklamację i wystąpić o odszkodowanie bądź karę umowną. A spółka zobowiązana jest do jego zapłaty. Z prawa przewozowego oraz konwencji CMR wynika bowiem, że mimo zlecenia usługi podwykonawcom to ona jest odpowiedzialna wobec kontrahenta za szkody.
Przedsiębiorcy od lat skarżą się na długotrwałe procedury w urzędach konsularnych i wojewódzkich związane z zatr...
1 czerwca 2025 roku weszły w życie nowe regulacje dotyczące zatrudniania cudzoziemców w Polsce. Ich celem jest u...
Spółki z o.o., których rok obrotowy pokrywa się z rokiem kalendarzowym z początkiem kwietnia weszły w okres spra...
Wynagrodzenie z tytułu wcześniejszego rozwiązania umowy najmu stanowi wydatek, który przedsiębiorca będzie mógł...
Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja – to trzy główne czynniki, które należy brać pod uwagę decydując się na inwestycję w mieszkanie – czy to z myślą o przechowaniu lub wzroście wartości, czy zwrocie z najmu.
Ostateczny termin na zatwierdzenie sprawozdania dla większości fundacji rodzinnych mija 30 czerwca. Niezgłoszeni...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas