Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak transfer biznesu za granicę wpływa na ceny transferowe

Planując przeniesienie czy rozpoczęcie działalności w innym kraju nie można zapominać o rynkowości – zarówno w kontekście samego procesu ekspansji, jak i późniejszych rozliczeń między podmiotami powiązanymi.

Publikacja: 22.10.2024 04:30

Jak transfer biznesu za granicę wpływa na ceny transferowe

Foto: Adobe Stock

Od lat obserwujemy wzmożoną ekspansję polskich spółek z sektora IT za granicę. Przybiera ona różny charakter – niektóre spółki przenoszą za granicę know-how, własność intelektualną, a niektóre decydują się na świadczenie usług poprzez nowo utworzone za granicą spółki zależne. Dla spółek IT, które mają w planach rozwój działalności na rynkach zagranicznych, kluczowe znaczenie ma pozyskanie finansowania od zagranicznych funduszy. Atrakcyjną destynacją polskich spółek technologicznych jest rynek amerykański. Jednym z warunków pozyskania finansowania od tamtejszych inwestorów jest właśnie prowadzenie działalności w USA. Najczęściej wiąże się to z utworzeniem spółki w USA i przeniesieniem części aktywów oraz funkcji z Polski (tzw. FLIP). Ale FLIP może dotyczyć również przeniesienia działalności czy aktywów do kraju członkowskiego Unii Europejskiej lub Wielkiej Brytanii, co wcale nie jest sytuacją niespotykaną czy rzadką.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Teresa Siudem: Biznesy rodzinne na długi dystans
Biznes
Inwestycje pokoleniowe – jak powiększać majątek rodzinny?
Biznes
Kiedy wierzyciel spółki jest faktycznym członkiem zarządu?
Biznes
Wynajem przedmiotu leasingu przez leasingobiorcę
Biznes
Powierzenie ChatGPT ochrony marki to proszenie się o kłopoty
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama