Reklama
Rozwiń
Reklama

Czy każda transakcja z podmiotami powiązanymi może podlegać recharakteryzacji

Podczas kontroli cen transferowych organy podatkowe mogą zastosować mechanizm recharakteryzacji, gdy uznają, że analizowana transakcja różni się od tej faktycznie zawartej przez podatnika lub że niezależne podmioty by jej nie przeprowadziły.

Publikacja: 31.12.2024 04:30

Czy każda transakcja z podmiotami powiązanymi może podlegać recharakteryzacji

Foto: Adobe Stock

Zgodnie z przepisami dotyczącymi cen transferowych podmioty powiązane powinny zawierać transakcje kontrolowane na warunkach rynkowych, czyli takich, jakie ustaliłyby w porównywalnych okolicznościach podmioty niepowiązane. A co, jeżeli w trakcie kontroli organ podatkowy uznałby, że warunki transakcji kontrolowanej nie są rynkowe? Treść przepisów wskazuje na dwa konkretne narzędzia, które mogą być w takim przypadku zastosowane przez organy podatkowe – recharakteryzację oraz pominięcie transakcji. Nadrzędnym celem wprowadzonych mechanizmów jest penalizowanie podatników za nierynkowe zachowania, prowadzące do zaniżenia podstawy opodatkowania. W tym wpisie skupimy się na recharakteryzacji, omawiając jej zasady i skutki.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Czy czeka nas rewolucja w reklamie? Tak AI zmienia branżę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Sklep z agentami AI. Polski pomysł trafi w potrzeby firm?
Biznes
Teresa Siudem: Gwarancja na wypadek rozwodu
Biznes
Fundacja rodzinna – zabezpieczenie małżonka fundatora
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Przeszukanie w postępowaniu karnym – najważniejsze informacje
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama