Reklama
Rozwiń
Reklama

Procentowe ustalanie wysokości honorarium autorskiego - interpretacja MF

Minister Finansów wydał interpretację ogólną dotyczącą zasad stosowania preferencyjnego sposobu ustalania kosztów od przychodów uzyskiwanych przez twórców.

Publikacja: 13.10.2020 17:30

Procentowe ustalanie wysokości honorarium autorskiego - interpretacja MF

Foto: AdobeStock

Wątpliwości związane ze stosowaniem preferencyjnego sposobu rozpoznawania kosztów uzyskania przychodu od przychodów uzyskiwanych przez twórców w ramach tzw. honorarium autorskiego niemal od zawsze towarzyszyły podatnikom. Ich apogeum zostało osiągnięte na przełomie lat 2017 i 2018. Po pierwsze, zaostrzeniu uległa wtedy linia interpretacyjna dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej – rozpoczęto odmawianie stosowania tej preferencji w przypadkach, w których wcześniej wydawano interpretacje pozytywne. Po drugie, znowelizowano ustawę o PIT, wprowadzając do niej katalog dziedzin, w ramach których dopuszcza się stosowanie preferencyjnego naliczania kosztów, po kilku miesiącach dodatkowo modyfikując ów katalog w ramach kolejnej nowelizacji ustawy o PIT.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Zakupy online z botem? Nadchodzi rewolucja w handlu, ale klienci mają obawy
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama