Reklama

Kiedy ująć w kosztach duplikat faktury

Zdarzają się sytuacje, kiedy faktura dokumentująca zakup towaru czy usługi ulega zniszczeniu bądź zagubieniu. W takich okolicznościach podatnik może zgłosić się do sprzedawcy w celu otrzymania duplikatu faktury, musi jedynie rozważyć jakie skutki podatkowe wiążą się z tego typu dokumentem.

Publikacja: 01.06.2021 17:15

Księgowy

Księgowy

Foto: Adobe Stock

Na podstawie art. 106l ustawy o VAT, duplikat faktury to nic innego jak faktura wystawiona ponownie, która powinna zawierać dodatkowo dwa elementy- w postaci wyrazu „duplikat" oraz daty jego wystawienia. Duplikat faktury nie dokumentuje nowego zdarzenia gospodarczego, a jedynie potwierdza wcześniej udokumentowaną i zrealizowaną transakcję.

Dzień poniesienia kosztu

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kto odpowiada za compliance w spółce?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Kiedy umowa zlecenia to umowa o pracę?
Biznes
Zasoby w systemie compliance jako miara należytej staranności zarządu
Biznes
AI w biznesie: kto odpowiada za błędy sztucznej inteligencji?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Skutki nieuzyskania absolutorium przez członka zarządu
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama