Kiedy ująć w kosztach duplikat faktury

Zdarzają się sytuacje, kiedy faktura dokumentująca zakup towaru czy usługi ulega zniszczeniu bądź zagubieniu. W takich okolicznościach podatnik może zgłosić się do sprzedawcy w celu otrzymania duplikatu faktury, musi jedynie rozważyć jakie skutki podatkowe wiążą się z tego typu dokumentem.

Publikacja: 01.06.2021 17:15

Księgowy

Księgowy

Foto: Adobe Stock

Na podstawie art. 106l ustawy o VAT, duplikat faktury to nic innego jak faktura wystawiona ponownie, która powinna zawierać dodatkowo dwa elementy- w postaci wyrazu „duplikat" oraz daty jego wystawienia. Duplikat faktury nie dokumentuje nowego zdarzenia gospodarczego, a jedynie potwierdza wcześniej udokumentowaną i zrealizowaną transakcję.

Dzień poniesienia kosztu

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Egzekucja komornicza nie zawsze skuteczna. Jaka jest przyczyna?
Biznes
Jak dłużnicy ukrywają majątek
Biznes
Obowiązki regulacyjne związane z umowami sprzedaży energii elektrycznej
Biznes
Jak zacząć realizować inwestycje publiczno-prywatne?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Roszczenie wykonawcy o waloryzację wynagrodzenia