Kiedy ująć w kosztach duplikat faktury

Zdarzają się sytuacje, kiedy faktura dokumentująca zakup towaru czy usługi ulega zniszczeniu bądź zagubieniu. W takich okolicznościach podatnik może zgłosić się do sprzedawcy w celu otrzymania duplikatu faktury, musi jedynie rozważyć jakie skutki podatkowe wiążą się z tego typu dokumentem.

Publikacja: 01.06.2021 17:15

Księgowy

Księgowy

Foto: Adobe Stock

Na podstawie art. 106l ustawy o VAT, duplikat faktury to nic innego jak faktura wystawiona ponownie, która powinna zawierać dodatkowo dwa elementy- w postaci wyrazu „duplikat" oraz daty jego wystawienia. Duplikat faktury nie dokumentuje nowego zdarzenia gospodarczego, a jedynie potwierdza wcześniej udokumentowaną i zrealizowaną transakcję.

Dzień poniesienia kosztu

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Wyjątkowo zimny maj, czyli BHP a warunki pogodowe
Biznes
BHP a praca w różnych warunkach pogodowych – czasem słońce, czasem deszcz
Biznes
Menedżer odpowie za zobowiązania spółki z o.o.
Biznes
Wybór metody zbiórki opakowań jest istotny, ale nie ostateczny
Biznes
Precedensowa kara za greenwashing i nadchodzące wyzwania EUDR
Biznes
Blokada autonomiczna sposobem na zabezpieczenie wierzytelności
Biznes
Nieobecni akcjonariusze nie zaskarżą uchwały walnego zgromadzenia