Reklama
Rozwiń
Reklama

Kiedy ująć w kosztach duplikat faktury

Zdarzają się sytuacje, kiedy faktura dokumentująca zakup towaru czy usługi ulega zniszczeniu bądź zagubieniu. W takich okolicznościach podatnik może zgłosić się do sprzedawcy w celu otrzymania duplikatu faktury, musi jedynie rozważyć jakie skutki podatkowe wiążą się z tego typu dokumentem.

Publikacja: 01.06.2021 17:15

Księgowy

Księgowy

Foto: Adobe Stock

Na podstawie art. 106l ustawy o VAT, duplikat faktury to nic innego jak faktura wystawiona ponownie, która powinna zawierać dodatkowo dwa elementy- w postaci wyrazu „duplikat" oraz daty jego wystawienia. Duplikat faktury nie dokumentuje nowego zdarzenia gospodarczego, a jedynie potwierdza wcześniej udokumentowaną i zrealizowaną transakcję.

Dzień poniesienia kosztu

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Ostatni dzwonek na wakacje składkowe
Biznes
Niezależny ekspert pomoże dłużnikowi w restrukturyzacji
Biznes
FinTech i dostawcy SaaS, PaaS i IaaS – co zmieni Data Act
Biznes
EUDR – kolejne zmiany w unijnej polityce środowiskowej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
IT: jak uniknąć ryzyk i budować partnerską współpracę
Reklama
Reklama