Aktualizacja: 29.04.2025 06:11 Publikacja: 18.10.2021 11:38
Cześć przedsiębiorców nie pali się do cyfryzacji, a część firm nie ma nawet strony www.
Foto: Adobe Stock
Dylemat to - czy inwestować i cyfryzować biznes, czy oszczędzać na tzw. poduszkę finansową. I okazuje się, że 40 proc. badanych wybiera rozwiązanie kompromisowe, czyli inwestuje umiarkowanie, jednocześnie oszczędzając. Z kolei 22 proc. tylko oszczędza, świadomie rezygnując z digitalizacji w najbliższym czasie. Podobny odsetek wskazuje, że nie zamierza nawet w przyszłości cyfryzować biznesu.
Wyniki badania zaskakują, bo w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy sytuacja związana z pandemią postawiła przed przedsiębiorcami nowe wyzwania. Konieczność dostosowania się do nowej rzeczywistości wymagała inwestycji w cyfryzację. Ten okres z pewnością zmienił myślenie w firmach, gdyż większość respondentów z sektora MŚP postrzega cyfryzację jako źródło korzyści. Dla 44 proc. firm takie działania oznaczają oszczędność, a dla 43 proc. zwiększenie wydajności i efektywności. 27 proc. ankietowanych mówi o konkurencyjności, a 22 proc. o dostępie do nowych klientów.
W sektorze małych firm coraz większego znaczenia nabiera e-commerce. W ub.r. – po zamknięciu gospodarki – liczba...
Rękawice do demakijażu sprzedajemy do ponad 70 krajów dbając o środowisko naturalne, a teraz zamknęłyśmy obieg n...
Polska jest trzecim najgorszym krajem w Europie pod względem pięcioletnich wskaźników przetrwania biznesu. W 201...
Polscy przedsiębiorcy mogą już korzystać z „Grow My Store” i z „Nawigatora wyszukiwań lokalnych”. Pierwsze narzę...
W obliczu zbliżających się wyborów prezydenckich w Polsce zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest, aby platformy społecznościowe nie zakłócały procesów demokratycznych.
Sektor technologii informacyjno-telekomunikacyjnych (ICT), choć stał się jednym z kluczowych dla gospodarek na c...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas