Dylemat to - czy inwestować i cyfryzować biznes, czy oszczędzać na tzw. poduszkę finansową. I okazuje się, że 40 proc. badanych wybiera rozwiązanie kompromisowe, czyli inwestuje umiarkowanie, jednocześnie oszczędzając. Z kolei 22 proc. tylko oszczędza, świadomie rezygnując z digitalizacji w najbliższym czasie. Podobny odsetek wskazuje, że nie zamierza nawet w przyszłości cyfryzować biznesu.
Wyniki badania zaskakują, bo w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy sytuacja związana z pandemią postawiła przed przedsiębiorcami nowe wyzwania. Konieczność dostosowania się do nowej rzeczywistości wymagała inwestycji w cyfryzację. Ten okres z pewnością zmienił myślenie w firmach, gdyż większość respondentów z sektora MŚP postrzega cyfryzację jako źródło korzyści. Dla 44 proc. firm takie działania oznaczają oszczędność, a dla 43 proc. zwiększenie wydajności i efektywności. 27 proc. ankietowanych mówi o konkurencyjności, a 22 proc. o dostępie do nowych klientów.