Cyfryzacja firm kuleje. Wiele biznesów świadomie digitalizacji mówi „nie”

Tylko 13 proc. firm inwestuje w cyfryzację procesów biznesowych nie oszczędzając na tym – wynika z raportu Symfonii. Eksperci podkreślają, że przed małymi i średnimi przedsiębiorcami w czasach pandemii stoi poważny cyfryzacyjny dylemat.

Publikacja: 18.10.2021 11:38

Cześć przedsiębiorców nie pali się do cyfryzacji, a część firm nie ma nawet strony www.

Cześć przedsiębiorców nie pali się do cyfryzacji, a część firm nie ma nawet strony www.

Foto: Adobe Stock

Dylemat to - czy inwestować i cyfryzować biznes, czy oszczędzać na tzw. poduszkę finansową. I okazuje się, że 40 proc. badanych wybiera rozwiązanie kompromisowe, czyli inwestuje umiarkowanie, jednocześnie oszczędzając. Z kolei 22 proc. tylko oszczędza, świadomie rezygnując z digitalizacji w najbliższym czasie. Podobny odsetek wskazuje, że nie zamierza nawet w przyszłości cyfryzować biznesu.

Wyniki badania zaskakują, bo w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy sytuacja związana z pandemią postawiła przed przedsiębiorcami nowe wyzwania. Konieczność dostosowania się do nowej rzeczywistości wymagała inwestycji w cyfryzację. Ten okres z pewnością zmienił myślenie w firmach, gdyż większość respondentów z sektora MŚP postrzega cyfryzację jako źródło korzyści. Dla 44 proc. firm takie działania oznaczają oszczędność, a dla 43 proc. zwiększenie wydajności i efektywności. 27 proc. ankietowanych mówi o konkurencyjności, a 22 proc. o dostępie do nowych klientów.

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Inwestycje
Małe firmy idą w online. I to trzy razy szybciej niż przed pandemią
Inwestycje
Glov – polska marka, która zawojowała świat
Inwestycje
Mikrofirma? Trudno jej przeżyć 5 lat w Polsce, ale we Francji to już nie problem
Inwestycje
Google wprowadza dwa nowe narzędzia dla polskich MŚP
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Inwestycje
ICT – brak cyfrowych fachowców. Polska w unijnym ogonie
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje