Jak wynika z raportu CBRE, co piąta osoba nie otrzymała żadnego wsparcia od pracodawcy przechodząc na pracę zdalną. Co więcej, ekwiwalent finansowy na pokrycie kosztów prądu czy internetu otrzymuje ledwie 7 proc. badanych.
- Praca zdalna wciąż stanowi wyzwanie. Zwłaszcza jeśli chodzi o gotowość środowiska domowego do realizacji aktywności zawodowych. Trudności dotyczą m.in. problemów z infrastrukturą i technologią, przestrzenią do pracy czy komunikacją. Jednocześnie respondenci zgłaszają ograniczone wsparcie otrzymywane od firm w kwestiach infrastrukturalnych - mówi Małgorzata Niewińska, szefowa działu środowiska pracy i zarządzania zmianą w CBRE.
Z raportu „Praca z domu czy z biura?” wynika, że 4 na 10 pracowników przyznaje, że praca zdalna męczy dużo bardziej niż biurowa, a 37 proc. narzeka na zachwianą równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. 15 proc. pracowników narzeka na słabe połączenie internetowe, 14 proc. doskwiera brak odpowiedniego stanowiska pracy (ergonomia, światło dzienne, monitor), 12 proc. nie ma prywatności lub cichej przestrzeni.