Niełatwa praca zdalna, czyli pracownicy na home office pozostawieni sami sobie

Pracownicy i pracodawcy mieli 2 lata, aby przyzwyczaić się do pracy zdalnej. Nadal jednak podstawowe kwestie kuleją. Tylko co czwarty pracownik na home office ma służbowego laptopa, a co piąty korzysta z narzędzia online do komunikacji wewnętrznej.

Publikacja: 28.03.2022 00:09

12 proc. pracowników narzeka, że podczas pracy zdalnej nie ma prywatności lub cichej przestrzeni.

12 proc. pracowników narzeka, że podczas pracy zdalnej nie ma prywatności lub cichej przestrzeni.

Foto: luckybusiness

Jak wynika z raportu CBRE, co piąta osoba nie otrzymała żadnego wsparcia od pracodawcy przechodząc na pracę zdalną. Co więcej, ekwiwalent finansowy na pokrycie kosztów prądu czy internetu otrzymuje ledwie 7 proc. badanych.

- Praca zdalna wciąż stanowi wyzwanie. Zwłaszcza jeśli chodzi o gotowość środowiska domowego do realizacji aktywności zawodowych. Trudności dotyczą m.in. problemów z infrastrukturą i technologią, przestrzenią do pracy czy komunikacją. Jednocześnie respondenci zgłaszają ograniczone wsparcie otrzymywane od firm w kwestiach infrastrukturalnych - mówi Małgorzata Niewińska, szefowa działu środowiska pracy i zarządzania zmianą w CBRE.

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Inwestycje
Jest porozumienie w sprawie prestiżowej inwestycji Mennicy
Inwestycje
Rafał Dębowski: Dlaczego rząd pozwala na paraliż inwestycyjny?
Materiał Promocyjny
Jakich benefitów pracownicy pragną najbardziej?
Materiał Partnera
Wskaźnik Zdrowia Organizacji docenia Wartę
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Materiał Promocyjny
Jakie są korzyści z posiadania Mapy Drogowej Cyfrowej Transformacji?