Reklama
Rozwiń

Błędy w świadectwie pracy mogą być kosztowne

Gdy nieprawidłowe informacje w świadectwie pracy powodują, że były pracownik nie może zdobyć pracy albo otrzymywał zaniżone świadczenia z ZUS, może on żądać odszkodowania. O ile wnioskował o sprostowanie tego dokumentu.

Publikacja: 22.12.2021 07:26

Błędy w świadectwie pracy mogą być kosztowne

Foto: Adobe Stock

Wydanie pracownikowi świadectwa pracy po ustaniu stosunku pracy jest podstawowym obowiązkiem pracodawcy, który to obowiązek ciąży na nim niezależnie od przyczyn zakończenia z pracownikiem współpracy.

Pracodawca powinien wydać pracownikowi świadectwo pracy w dniu, w którym nastąpiło ustanie stosunku pracy, tj. w ostatnim dniu okresu obowiązywania umowy o pracę, chyba że zamierza zawrzeć z nim kolejną umowę o pracę w ciągu 7 dni od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy. Tym samym konieczność wydania tego dokumentu nie jest uzależniona od złożenia przez pracownika wniosku w tym zakresie.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Wyjazd wyjazdowi nierówny
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Kadry i Płace
O czym należy pamiętać, zatrudniając młodocianych w wakacje?
Kadry i Płace
Jakie są korzyści z ugody z pracownikiem, który wyrządził firmie szkodę?
Kadry i Płace
Urlop u nowego szefa nie zawsze z czystą kartą
Kadry i Płace
Pracownik w trasie – kto za co płaci? Kiedy trzeba odprowadzić składki?