Reklama

Dojazd do klientów przedsiębiorstwa to również czas pracy

Do czasu pracy pracownika wykonującego obowiązki służbowe na określonym obszarze, do czego niezbędne jest stałe przemieszczanie się, wliczany jest również czas poświęcony na niezbędne przejazdy.

Publikacja: 05.10.2023 02:00

Dojazd do klientów przedsiębiorstwa to również czas pracy

Foto: Adobe Stock

- Zajmuję się serwisem mobilnym różnych urządzeń, które są naprawiane najczęściej u klienta w firmie. Wykonuję stałe dojazdy do tych samych miejscowości, czasem zdarzają się także nowe. Dojazd do klienta i powrót jest wliczany w mój czas pracy (jeśli występuje pomiędzy 8 a 16 godz.), ale nadgodziny już nie. Prezes i mój kierownik twierdzą, że nie wypracowuję pełnych godzin w miesiącu, czyli np. w lipcu w sumie 168 godzin, dlatego nie są mi wypłacane nadgodziny ani nadgodziny dojazdowe, które są liczone jeszcze inaczej. Zgodnie z kodeksem pracy to pracodawca zapewnia pracę pracownikowi i to on powinien zadbać o moje codzienne ośmiogodzinne zajęcie czasu pracy. Proszę o opinię, jak to wygląda od strony prawnej. Czy rzeczywiście ja – pracownik powinienem wypracować każdy dzień minimum 8 godzin, aby wszystkie godziny nadliczbowe i nadliczbowe dojazdowe mi się wliczyły do wynagrodzenia? Czy raczej jest to kwestia umowna (słowna) z pracodawcą? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Odpowiada pracownik i pracodawca, nie AI
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Kadry i Płace
Ostatni dzwonek, by skorzystać z wakacji składkowych
Kadry i Płace
AI w rękach pracowników – szansa czy ryzyko dla pracodawców?
Kadry i Płace
UOKiK nakłada sankcje za zmowy pracodawców
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Kadry i Płace
Cybermobbing – nowe wyzwanie dla pracodawców
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama