Aktualizacja: 24.05.2025 21:21 Publikacja: 05.10.2023 01:59
Foto: Adobe Stock
Zatrudnienie przez dany podmiot pierwszych „osób zatrudnionych” w rozumieniu ustawy o PPK (np. pracowników czy zleceniobiorców objętych obowiązkowo ubezpieczeniami emerytalnym i rentowymi) powoduje, że musi on – co do zasady – uruchomić ten program (PPK nie wdraża mikroprzedsiębiorca, któremu wszystkie osoby zatrudnione zadeklarowały niedokonywanie wpłat do PPK). Na obowiązki w zakresie PPK danego pracodawcy może mieć jednak wpływ np. jego połączenie z innym podmiotem bądź nabycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Odpowiadamy na pytania czytelników dotyczące tych zagadnień.
Szef ma prawo złożyć wizytę pracującemu zdalnie pracownikowi. Także z alkomatem.
Wprowadzenie jednolitego pliku ubezpieczeniowego ma pozwolić przedsiębiorcom uniknąć skomplikowanych obliczeń. P...
Urlop opiekuńczy można wykorzystać na dziecko, które wymaga opieki lub wsparcia ze względów medycznych. To nie w...
Termin kontroli w miejscu wykonywania pracy zdalnej powinien być uzgodniony z pracownikiem. Wyjątkiem jest kontr...
Na podstawie druku ZUS Z-3 określane jest przez ZUS prawo do świadczeń chorobowych oraz wyliczana ich wysokość....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas