Reklama

Plan urlopów przynosi korzyść obu stronom stosunku pracy

Rozpisanie terminów wypoczynku sprzyja dobrej organizacji pracy. Pracodawca powinien jednak uważać, aby nie faworyzować części pracowników kosztem innych. Plan urlopów nie może przy tym obejmować urlopu na żądanie.

Publikacja: 18.01.2024 02:00

Plan urlopów przynosi korzyść obu stronom stosunku pracy

Foto: Adobe Stock

W ostatnim roku jednym z ważniejszych tematów w obszarze zarządzania pracownikami i budowy kultury organizacyjnej, poza wdrażaniem nowych reguł dotyczących kontroli trzeźwości czy pracy zdalnej, była kwestia zdrowia psychicznego pracowników. Pracodawcy prześcigają się w oferowaniu benefitów koncentrujących się na tej sferze życia pracownika (pakiety medyczne wzbogacone konsultacjami z psychologie, nauka technik relaksacyjnych). Nie zawsze jednak są one skuteczne i wciąż lawinowo rośnie liczba zwolnień lekarskich wystawianych przez lekarzy psychiatrów, związanych z obniżoną kondycją psychiczną zatrudnionych. Dbając o zdrowie psychiczne pracowników, poza różnorakimi benefitami, warto sięgać do rozwiązań, które wynikają z samego kodeksu pracy i nie wymagają szczególnego trybu ich wprowadzenia – chodzi tu choćby o promowanie planowania i korzystania z przysługujących pracownikom urlopów.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Pracowite ministerstwo?
Kadry i Płace
O czym pamiętać w związku ze wzrostem płacy minimalnej?
Kadry i Płace
Zadaniowy system czasu pracy nie wyklucza nadgodzin
Kadry i Płace
Wyższa odprawa w przypadku rozwiązania umowy o pracę
Kadry i Płace
Rok 2025 pod lupą. Co zmieniło się w prawie pracy? Co się zmieni?
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama