Pracodawca może odpowiedzieć za rozstrój psychiczny pracownika

Przykład moderatorów niechcianych treści pokazuje, że dbanie o zdrowie psychiczne pracowników leży w interesie pracodawców. Inaczej narażają się na roszczenia o odszkodowania, zadośćuczynienia, a nawet rentę.

Publikacja: 14.03.2024 02:00

Pracodawca może odpowiedzieć za rozstrój psychiczny pracownika

Foto: Adobe Stock

Współczesne środowisko pracy – dorównując tempa środowisku pozazawodowemu – w większości przypadków jest przesycone technologią, tworząc nie tylko wiele nowych możliwości i stanowisk pracy, ale również zagrożeń. Obecna praca wywołuje zupełnie nowe i trudne do przewidzenia skutki, nieznajdujące pokrycia w regulacjach prawnych, których część została stworzona w ubiegłym stuleciu. Dotyczy to zwłaszcza pracy „w warunkach szczególnie uciążliwych”.

Pozostało 96% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Kadry i Płace
Standardy ochrony małoletnich także w zakładach pracy
Kadry i Płace
Czarne chmury nad B2B - nowe uprawnienia PIP. Jak ma wyglądać kontrola i podważanie umów B2B?
Kadry i Płace
Zatrudnianie niepełnosprawnych. Co się zmienia w udzielaniu pomocy de minimis?
Kadry i Płace
Czy ochrona przedemerytalna przysługuje przy umowie terminowej?
Kadry i Płace
Czy po rozwodzie przysługuje wolne na pogrzeb teścia?
Kadry i Płace
Na co należy zwrócić uwagę budując system ochrony sygnalistów?