Pracodawca może odpowiedzieć za rozstrój psychiczny pracownika

Przykład moderatorów niechcianych treści pokazuje, że dbanie o zdrowie psychiczne pracowników leży w interesie pracodawców. Inaczej narażają się na roszczenia o odszkodowania, zadośćuczynienia, a nawet rentę.

Publikacja: 14.03.2024 02:00

Pracodawca może odpowiedzieć za rozstrój psychiczny pracownika

Foto: Adobe Stock

Współczesne środowisko pracy – dorównując tempa środowisku pozazawodowemu – w większości przypadków jest przesycone technologią, tworząc nie tylko wiele nowych możliwości i stanowisk pracy, ale również zagrożeń. Obecna praca wywołuje zupełnie nowe i trudne do przewidzenia skutki, nieznajdujące pokrycia w regulacjach prawnych, których część została stworzona w ubiegłym stuleciu. Dotyczy to zwłaszcza pracy „w warunkach szczególnie uciążliwych”.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Przyzwolenie na pracę po godzinach
Kadry i Płace
Sobota przy biurku, niedziela z laptopem. Jak zrekompensować pracę w dni wolne?
Kadry i Płace
Jak oddać wolne za święto wypadające w sobotę?
Kadry i Płace
Kiedy ZUS może zakwestionować wysokość pensji pracownika?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Kadry i Płace
Jak rozpocząć współpracę z freelancerem?