Pracodawca może odpowiedzieć za rozstrój psychiczny pracownika

Przykład moderatorów niechcianych treści pokazuje, że dbanie o zdrowie psychiczne pracowników leży w interesie pracodawców. Inaczej narażają się na roszczenia o odszkodowania, zadośćuczynienia, a nawet rentę.

Publikacja: 14.03.2024 02:00

Pracodawca może odpowiedzieć za rozstrój psychiczny pracownika

Foto: Adobe Stock

Współczesne środowisko pracy – dorównując tempa środowisku pozazawodowemu – w większości przypadków jest przesycone technologią, tworząc nie tylko wiele nowych możliwości i stanowisk pracy, ale również zagrożeń. Obecna praca wywołuje zupełnie nowe i trudne do przewidzenia skutki, nieznajdujące pokrycia w regulacjach prawnych, których część została stworzona w ubiegłym stuleciu. Dotyczy to zwłaszcza pracy „w warunkach szczególnie uciążliwych”.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Tarcza okazuje się czasem skuteczną bronią
Kadry i Płace
Sygnalista czy jednak aferzysta? Pracownicy nadużywają przepisów.
Kadry i Płace
Od czerwca duże zmiany na rynku pracy. Co się zmienia dla firm i zatrudnionych?
Kadry i Płace
Zwolniony związkowiec nie zawsze wróci do pracy - ważny wyrok sądu
Kadry i Płace
Jak bronić się przed roszczeniami pracowników?
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Może być w piżamie, byle na trzeźwo
Kadry i Płace
Czy zespół Rafała Brzoski ułatwi rozliczenia z ZUS?