Reklama

Czy firmy muszą rozpatrywać zgłoszenia anonimowe sygnalistów?

Czy firmy muszą rozpatrywać zgłoszenia anonimowe sygnalistów? Co, jeśli w procedurze zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa nie zostanie wyłączone rozpatrywanie zgłoszeń anonimowych? Jak zapewnić anonimowość zgłoszeń?

Publikacja: 19.09.2024 04:30

Czy firmy muszą rozpatrywać zgłoszenia anonimowe sygnalistów?

Foto: Adobe Stock

Przed wdrożeniem przepisów o ochronie sygnalistów firmy mają wiele zadań. Muszą m.in. podjąć decyzję, czy będą rozpatrywać zgłoszenia anonimowe. Niektóre firmy mają taki obowiązek. Nowe przepisy nie zmienią ich sytuacji. Zdecydowana większość podmiotów może jednak nie przyjmować anonimowych informacji.

W praktyce zagwarantowanie anonimowości osobie zgłaszającej jest wyzwaniem i wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to warto, aby firmy, które nie mają obowiązku rozpatrywania zgłoszeń anonimowych, rozważyły taką opcję. Sygnaliści mogą bać się działań odwetowych i dlatego zgłoszenia anonimowe mogą być dla nich jedyną formą, z jakiej skorzystają, by przekazać firmie informację. Jeśli nie będą mogli zgłosić informacji anonimowo, jest większe prawdopodobieństwo, że dokonają zgłoszenia zewnętrznego, a to nie leży w interesie żadnej firmy.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Wolny czy niewolny
Materiał Promocyjny
Sieci kampusowe – łączność skrojona dla firm
Kadry i Płace
Masowe zwolnienia pod szczególną ochroną
Kadry i Płace
Zgon pracownika w drugim miesiącu po urlopie bezpłatnym – jak ustalić wysokość odprawy?
Kadry i Płace
Nie tak łatwo zawrzeć porozumienie zmieniające
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Kadry i Płace
Jak zapewnić ciągłość pracy, nie narażając się na dodatkowe koszty?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama