Reklama

Sygnaliści. Co musi zawierać informacja zwrotna?

Czy aby przekazać informację zwrotną sygnaliście, trzeba zakończyć postępowanie wyjaśniające? Czy trzeba przekazać taką informację w przypadku zgłoszenia anonimowego? Czy sygnalista ma prawo domagać się otrzymania raportu przygotowanego przez komisję wyjaśniającą?

Publikacja: 21.11.2024 05:30

Sygnaliści. Co musi zawierać informacja zwrotna?

Foto: Adobe Stock

Informacja zwrotna to dokument, który firma ma obowiązek przekazać sygnaliście na skutek otrzymanego od niego zgłoszenia. Nie jest to jednak to samo, co potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia. Informacja zwrotna to zupełnie inna informacja. W ustawie o ochronie sygnalistów przedstawiono wymagania co do tego, jaki zakres wiedzy ma otrzymać sygnalista w przekazywanej mu informacji zwrotnej.

Jak napisać informację zwrotną, aby nie zawierała ani za dużo, ani za mało informacji? Nie jest to zadanie proste. Przede wszystkim warto się kierować zasadą „im mniej, tym lepiej” oraz przygotować informację jasną, prostą, konkretną i zrozumiałą.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Zadaniowy czas pracy – wolność czy pułapka
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Kadry i Płace
Jak uchwała SN o ochronie przedemerytalnej zmieni politykę zatrudnienia?
Kadry i Płace
Jak ukarać za naruszenie dyscypliny pracy?
Kadry i Płace
Zadaniowy system pracy. Ze względu na święta firma musi zmniejszyć część obowiązków
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Kadry i Płace
Wpłaty do PPK naliczone przed śmiercią uczestnika trzeba przekazać do instytucji finansowej
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama