Nowy pracownik a firmowe PPK

Pracodawca ma obowiązek zawrzeć umowę o prowadzenie PPK w imieniu pracownika po upływie trzech miesięcy jego zatrudniania. Następnie składa wniosek o transfer środków z innych rachunków PPK tej osoby.

Publikacja: 26.08.2020 17:15

Nowy pracownik a firmowe PPK

Foto: Adobe Stock

Powszechny obowiązek utworzenia pracowniczego planu kapitałowego ma docelowo objąć wszystkie podmioty zatrudniające. Dlatego z wyprzedzeniem warto zapoznać się z najważniejszymi zagadnieniami, które bezpośrednio wpływają na kształtowanie się obowiązków pracodawcy w świetle ustawy z 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (tekst jedn. DzU z 2020 r., poz. 1342).

Jednym z istotnych ustawowych zagadnień jest postępowanie w przypadku zatrudnienia nowej osoby i właściwe zrealizowanie wobec niej obowiązków wynikających z ustawy o PPK.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Wyjazd wyjazdowi nierówny
Kadry i Płace
O czym należy pamiętać, zatrudniając młodocianych w wakacje?
Kadry i Płace
Jakie są korzyści z ugody z pracownikiem, który wyrządził firmie szkodę?
Kadry i Płace
Urlop u nowego szefa nie zawsze z czystą kartą
Kadry i Płace
Pracownik w trasie – kto za co płaci? Kiedy trzeba odprowadzić składki?
Reklama
Reklama