Jaka część akt, takie grupowanie

W częściach A, B i C akt osobowych można grupować dokumenty powiązane tematycznie. W części D trzeba odrębnie wydzielić dokumentację związaną z każdą karą.

Publikacja: 04.03.2020 17:00

Jaka część akt, takie grupowanie

Foto: AdobeStock

Każdy pracodawca, niezależnie od wielkości zatrudnienia oraz formy organizacyjno-prawnej, ma obowiązek założyć i prowadzić akta osobowe oddzielnie dla każdego pracownika. Tym samym zatrudnienie przynajmniej jednego pracownika, nawet na pół etatu, powoduje konieczność założenia czterech części akt osobowych – A, B, C i D. Akta osobowe stanowią przy tym część dokumentacji pracowniczej, na którą składa się również dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy.

Pozostało 87% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Kadry i Płace
Czy brak odzewu w procesie rekrutacji to dyskryminacja?
Kadry i Płace
Zakaz handlu w niedzielę i święta. Kogo obowiązuje i co grozi za jego łamanie?
Kadry i Płace
Jak łączenie urlopu rodzicielskiego z pracą wpływa na uprawnienia pracownicze?
Kadry i Płace
Czy firmy muszą rozpatrywać zgłoszenia anonimowe sygnalistów?
Materiał Promocyjny
Zarządzenie samochodami w firmie to złożony proces
Kadry i Płace
Joanna Kalinowska: Sygnaliści - kiedy godzina zero? Od kiedy można zgłaszać nieprawidłowości?