Reklama

Jaka część akt, takie grupowanie

W częściach A, B i C akt osobowych można grupować dokumenty powiązane tematycznie. W części D trzeba odrębnie wydzielić dokumentację związaną z każdą karą.

Publikacja: 04.03.2020 17:00

Jaka część akt, takie grupowanie

Foto: AdobeStock

Każdy pracodawca, niezależnie od wielkości zatrudnienia oraz formy organizacyjno-prawnej, ma obowiązek założyć i prowadzić akta osobowe oddzielnie dla każdego pracownika. Tym samym zatrudnienie przynajmniej jednego pracownika, nawet na pół etatu, powoduje konieczność założenia czterech części akt osobowych – A, B, C i D. Akta osobowe stanowią przy tym część dokumentacji pracowniczej, na którą składa się również dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Nowelizacji wycięto pazury
Kadry i Płace
Staż pracy potwierdzi ZUS. Co będzie wliczone?
Kadry i Płace
Jak uniknąć problemów związanych z pracą zdalną z zagranicy?
Kadry i Płace
Nowe obowiązki pracodawców w rekrutacji
Kadry i Płace
Wiadomości wysyłane po godzinach pracy mogą skutkować rozwiązaniem umowy
Reklama
Reklama
Reklama