Jaka część akt, takie grupowanie

W częściach A, B i C akt osobowych można grupować dokumenty powiązane tematycznie. W części D trzeba odrębnie wydzielić dokumentację związaną z każdą karą.

Publikacja: 04.03.2020 17:00

Jaka część akt, takie grupowanie

Foto: AdobeStock

Każdy pracodawca, niezależnie od wielkości zatrudnienia oraz formy organizacyjno-prawnej, ma obowiązek założyć i prowadzić akta osobowe oddzielnie dla każdego pracownika. Tym samym zatrudnienie przynajmniej jednego pracownika, nawet na pół etatu, powoduje konieczność założenia czterech części akt osobowych – A, B, C i D. Akta osobowe stanowią przy tym część dokumentacji pracowniczej, na którą składa się również dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: O zatrudnieniu powinny decydować kompetencje
Kadry i Płace
Co zrobić, gdy firma ma zaległości w ZUS?
Kadry i Płace
Jak zadbać o różnorodność bez ryzyka dyskryminacji?
Kadry i Płace
Działania odwetowe to przestępstwo
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Kadry i Płace
Czy udostępnienie pracownikowi lokalu mieszkalnego jest zawsze oskładkowane?
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń